tisdag 14 april 2009

Heime igen....

"Det är så hälsosamt å stärkande i fjällen"- till viss mån kan jag hålla med.......men denna gång vet jag inte om jag har varit särskilt hälsosam........ tog ca 2 timmar på jämtländsk mark innan jag bröt mitt GI tänk. Men nog är det stärkande allt med frisk fjällluft, och all vacker natur runt omkring. Blev en promis på 8 km ialla fall;) Vi har levt gott- bara varit, ätit gott och umgåtts med goda vänner. På påskaftonen var vi till Gräftåvallen, där den årliga "påskfesten" höll till. Varje år håller två vänner till Anders denna tillställning ute i fjällen, där sittplatser består av snövallar, och ev platsstolar. Det bjuds på buffé/ knytkalas,( å annat "stärkande") sång och musik. Jätte trevligt, och i år var vädret kalas. Strålande värmande sol från fm till kväll. Helgen gick fort, å nu är ma heime igen. Har tränat med Anna på tidig em- känner mig ur form...men men. Sedan åkte Anders och jag ner på stan för att inhandla grejer till Anders resa.........Snabba beslut, imorgon åker han på jobb ti ll Marocko, minst 3 veckor. Blir tomt igen.......Vi tog en fika, och åkte på vidare ärenden. Har precis fått hjälp med deklarationen- Tack älskling! Nu vankas det mat från Tzatsiki! Hoppas ni haft en mysig påsk!
Påskfest i Gräftåvallen.

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon