tisdag 7 april 2009

Allt löser sig!

Jag var riktigt nervös idag när jag var påväg upp på Lugnet för att möta regionschefen. Men så fort vi satt oss ner, så kände jag mig bekväm. Han var inge farlig;) Faktiskt jätte trevlig, och hade det inte varit för det inbokade ärendet, så hade jag gärna stannat och pratat mer. Lunchen var väldigt givande. Som det ser ut nu så har jag en framtid på nautilus. Dock har jag ej fått något konsekvent svar på hur mycket det blir. Men jag är iallafall medräknad i framtiden, å det känns väldigt positivt. Efter lunchen åkte jag något stressad till mötet- 4 min i halv åkte jag från Lugnet- halv hade jag tid...men det gick bra. Jag åkte till farmor och farfar för att uppdatera dem om mitt liv, och jag om deras. Visade bilder från Thailand, och min faster kom förbi, så det blev en pratstund med henne oxå. Händer väldigt sällan, så det var kul. Åkte hem, svira om till träningskläder och åkte till gymmet. Idag gick det inge vidare med styrkan.....det går verkligen upp å ner. Jag pratade med Eva ( instruktör) och hon berättade att en man hade kommit fram till henne och sagt " Den nya, hon borde ta över boxningen"....så himla kul. När jag sedan var påväg ut från Lugnet, träffade jag en kille som jag tidigare har boxat med och det första han sa var att han tyckte att jag skulle ta tag i boxningen- känner mig väldigt smickrad och ännu mer laddad att sätta igång. Jag har nämt det för chefen, så jag hoppas att jag snart kommer iväg på en utb. Känner mig nöjd med livet nu- glad och hoppfull om framtiden. Jag joggade från Lugnet idag! Jag skriver med ! för jag har aldrig varit bra på att jogga. Dessutom gjorde jag det i dåliga skor, ( inte bra , jag vet) och när jag var hemma så kände jag att jag skulle kunna fortsätta jogga en bra bit till. Var knappt anfådd när jag kom innaför dörren- kul med framsteg. Ska införskaffa mig RIKTIGA joggingskor inom en snar framtid.............
Till middag blev det fisk med sambal olek/chilitäcke med potatis ( Bara 2 små då jag försöker hålla mig till GI)....var supergott. Vet att jag för längesedan lovade att skriva ner flera recept. Jag ska ta mig i kragen, så nästa vecka LOVAR jag att ta upp dem. Jag åker till Oviken på torsdag, hur skönt som helst....och dagen imorn kommer troligen gå fort. Så nästa vecka- då ska jag ta mig tid;)Hoppas livet flyter för er alla- om inte- mitt nya motto är: Allt löser sig! Och jag lovar - det är självupplevt. Har många gånger kännt att allt känts skit ( rent ut sagt) men alltid har det löst sig på ett eller annat sätt. Vägarna dit har varit lite krokiga- men som sagt, det löser sig. Kanske är lätt att säga nu?.........Kram till er alla!

1 kommentar:

Cathrine sa...

Vad skönt att mötet gick bra! Och vad roligt att du har en framtid där! Grattis! Kramar!

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon