torsdag 2 april 2009

Borta bra, men....

( Stranden vid hotellet, där vi bodde på Koh Lanta)
Som dom flesta vet så älskar jag att resa, känslan att vara påväg, upptäcka, njuta se annat.Men så finns det även en till sak som gör att jag tycker så mycket om det. Jag tänkte mer på det i tisdags då vi kom hem. Känslan av hur bra man har det hemma. Tänkte när jag kom hem: Vilket fint hem vi har. När jag varit hemma länge .....( tar ca 2 månader innan det rycker i resnerven) så ser jag allt som jag vill förändra hemma, brister mm. Så det är bra att få komma bort ett tag, för att just inse hur fint å bra man har det. Liten tanke bara.
Idag gick jag upp 8.00 för att tvätta!!!! ja man säger då det....Klippning 11.30. Lunch: Gårdagens tacos. Å sen promenad till Nautilus där jag fortsatte introt. Känns så himla bra. Känns som jag har ett stort förtroende från gymansvarige. Idag fick jag prova på att instruera lite, skriva kontrakt, svara i telefon mm. Jag jobbade mellan 14.00-19.00, känns så skönt att säga "jobba":). Som det ser ut nu kommer jag vara timvikarie vid behov, men det kan även blir mer så jag håller tummarna hårt. Just nu passar jag på att ta åt mig all kunskap å information jag kan ( Å det kommer jag aldrig sluta med) Efter att jag jobbat så gjorde jag ett träningspass. När jag stod på crossen så kom en man fram, som jag tidigare boxats med ( på pass) och sa att han tyckte att jag skulle bli box instruktör då gamla ledaren slutat- det var kul;). Blir mer jobb nästa vecka. :) Promenad hem. Vilket väder det har varit sen vi kom hem! När vi åkte så var det mörkt redan vid 16...Nu lyser solen vid 19.30. Underbart!Imorgon ska jag upp tidigt för att gå på föreläsningar med Anna på Scandic. Och nu ska jag sova. Bra med jetlag, nu är jag trött när jag SKA vara det. Kram och go natt.

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon