måndag 30 november 2009

Frusna tår å Buzz



I fredags invigdes bandyarenan i Rättvik. Jag, sambon, Gunnarsson och Kruse var på plats. Det var en fin arena, men svinkall. Jag började känna mina tår igen när vi närmade oss Falun, efter att ha sett Tillberga klå Rättvik. Måste säga att jag ändå var imponerad av Rättviks spel. Nu väntar jag ( och många andra) på en fin arena i Falun. Är egentligen ett stort skämt att Rättvik har en men inte Falu "sportstad". På kvällen hämtade jag Kruse efter att vi delat på oss för att äta middag. Det stod playstation 3 på schemat- suck säger jag. Det var dock rätt underhållande att se och höra Kruse spela NHL- snacka om inlevelse. Sedan var det dags för Buzz, och Kruse var såld. Så såld att efter att vi tagit en snabb sväng ner på puben, för att sedan köpa en pizza på Maestro som Anders suktade efter hamna hemma hos oss igen för att spela ännu mer Buzz. Nu skulle även Anna M bli introducerad. Det slutade med att jag skjutsade hem paret vid 4.30. Trevlig heldag- men jag var bra slut på söndagen. Söndagen skulle egentligen läggas till studier- men blev istället en julskyltningsstadstur med mor och en fika på Wayne´s- mkt trevligt. T om jag som gärna lullar runt på stan- var helt slut i skaln efter att ha snurrat runt bland alla julhandlare- men kul var det att spendera tid med mor. Idag har jag spenderat dagen i Leksand. Åkte 7.00 i morse och var hemma 18.30. Svårt att få något gjort när jag kommmer hem. Tonie- en go jämte och Anders barndomsvän ringde och underhöll mig en bra stund, medans middagen gjorde sig klar till att Anders kom hem efter sin träning. Saknar och längtar till Oviken!! Blir en snabbvisit under jul- synd att vi inte hinner stanna längre. Finns så många härliga människor där som jag vill träffa. Nu är det sport på tv, så karln är fastklistrad men jag hoppas att jag snart ska få krypa ner under täcket- med sällskap. Är "ledig" i två dagar nu- hemmastudier och LIA intervju på onsdag. Ha en härlig vecka- å be efter snö!

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon