fredag 27 november 2009

Dålig människa?

Gårdagen började med en stadig, och väldigt mysig hotellfrukost med bästa sällskapet;)
Förmiddagen spenderade jag i Leksand och em i skyltfönstrerna på ZeroZero i Borlänge. Det var där vi genomförde vårat projekt. Det var jättekul, och vi är mycket nöjda med resultatet med tanke på den minimala budgeten. Idag har jag fått en bonusdag. Var lektion på schemat idag, men den var inställd- tråkigt? Näää. Dock är jag väldigt dåligt på att ta vara på dessa dagar. Med tanke på att jag troligen var en björn i mitt förra liv ( jag är inte allvarlig, men ibland kan jag undra) så går det väldigt emot att kliva upp denna tid på året. Framförallt när allt är grått grått grått utanför. Så dagen kom igång sent, men jag har tagit mig i kragen och bla betalat räkningarna. Inge kul, framförallt inte denna månad- ångesten är detsamma varje år. Ja jag vet, julen kommer varje år- men det ändrar inte det faktum att jag inte har en fet lön och kan lägga undan pengar varje månad, för att ha "råd att fira jul" en gång om året. Jag älskar att ge, men förstå mig rätt- jag vill göra mer än fira jul en gång om året. Jag älskar att lägga in "lyx" i vardagen. Så som att gå ut och äta, resa mm- det är det som ger guldkant på livet och gör det lite lättare att leva. Jag blir knäpp om jag ska få lov att leva på nudlar hela året, för att jag ska kunna ha råd att lägga undan pengar till julklappar. Egoistisk? Kanske- men är det alltid fel att vara det? Tycker att det är sån hysteri kring julen, och klapparna blir allt dyrare. Är det inte bättre att vi "skämmer" bort oss flera ggr om året istället för bara vid jul? Även där- jag tycker väldigt mycket om julen, och kommer aldrig sluta med denna tradition. Men jag önskar att man skulle slippa denna ångest kring julklapparna. Jag önskar att jag hade råd att ge till alla, gärna flera ggr om, men min verklighet ser annorlunda ut.
Är jag en dålig människa för det?
Igår träffade jag världens sköning (ar), och mitt hjärta gråter- vill också ha en!!!!
.
Pappa Ozzy och Dexter 9 veckor.
Ikväll blir det bandy- kan inte hålla mig borta. Ikväll kommer även Lina och hennes lilla Tuva. Var jättelängesen vi sågs så det ska bli trevligt. Lina är även hon bandyfru, men numera till en Edsbyare....

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon