onsdag 11 november 2009

Bandy, vinglögg och "vuxenlivet"

Relativt seg dag, vaknade yrvaket av telefonen- väckarklockan + samtal från skolan. Jag var inte riktigt vaken när jag svarade- så vet inte riktigt vad jag sa..? Gick upp då jag hade tvättid vid 10.00- trött & ont i huvudet. Funderade flera ggr på om jag skulle ta en promenad i det fina vädret- men det kom inte längre än till en fundering ( tyvärr). Dammsög, och fastnade vid datorn- rätt irriterande faktiskt...gillar egentligen inte facebook men likt FN så hamnar jag där.
Vid 15 gick jag ner på stan och gjorde mitt arbete- och tog en kaffe med Anna på Faluns sämsta fik - nämner inga namn- kan bara säga att en påtår kostar 12:- xtra, dessutom var kaffet ljummet, hur tänker man då? vi lallade runt ett tag på stan, och jag hann sedan med en snabb middag hemma innan det var dags att åka upp på bandy med Anna;) Tyvärr blev det en rejäl förlust- måste dock säga att BS gjorde en bra match, med tanke på motståndet...men kändes lite för mycket med 2-14...Nya tag! Efter matchen bjöd Anna hem mig på en kopp vinglögg, öl och ostkrokar-( i lagom mängd) mysigt värre. Har sagt det förr och säger det igen- är så lyckligt lottad med en sån go vän som Anna- vet att dom INTE växer på träd. Luv U vännen!



Borde redan sova, men har svårt att koppla av. Tänker ofta och mycket- och den senaste veckan har jag känt att det skulle vara skönt att vara liten igen. Inga bekymmer, leva i nuet och inte ha en aning om denna "tillgjorda" värld som vi lever i. Helt okomplicerat. Men så är det inte- jag lever i vuxen världen nu, och är medveten om allt för mycket- inget är särskilt lätt- och ändå har vi det VÄLDIGT lätt i Sverige- så det är bara att göra det bästa av livet. Jag låter hemskt pessimistisk, men jag är även optimistisk- det är bara det att jag bara blir mer och mer medveten. Men det är väl så det är i vuxenvärlden? Det är väl det som kallas erfarenhet och mognad?
Ska göra ett försök att somna in, imorgon är det skola igen- och jag ska bli ännu mer erfaren... Kram och go natt!
( Bild från google- bums.nu)

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon