lördag 7 november 2009

Ullared,feber, shopping och stan med far



Ja nu är jag "en av dom"- Ullared, Gekås shoppare! Å ja det var helt sjukt.
Resan ner började kl 8.40 från Borlänge. Första stoppet blev i Eskiltuna vid Tuna Park köpcentrum. Där vi fick en träffa centrumledaren, och äta lunch. Nästa stopp var i Gränna- polkagrisens hemort. Det blev dock inga "sockerbomber", utan en vanlig kaffe med mjölk. Vid 19.30 var vi framme vid Ullared camping. Hungrig, trött och lite snuvig. Det blev en den minsta kebab jag någonsin ätit för 70 kr till middag- ingen höjdare. Jag följde med till en av stugorna som hade lite "fest" på kvällen- det blev dock en tidig kväll. Då jag inte kände mig riktigt kry. Väl hemma i min stuga som jag delade med två goa trevliga tjejer- Jessica och Erika så satt Erika vaken och vi kunde knappt sluta prata- så tiden rann iväg. Jag vaknade på onsdagen lite mer förkyld än dagen innan, men det var bara att resa sig upp. För nu var det dags att "göra Ullared". Vi började dagen med en kopp kaffe och bulle medan vi fick en föreläsning om Gekås historia och all otrolig statistik ang köer, omsättning mm. I oktober hade kön varit 2 km lång- folk stod i 3 timmar!! Jag är lite av en shoppoholic- men inte ens jag skulle utsätta mig för den hysterin. Tyckte att det var nog med hysteri. Herregud va folk å kundvagnar. Man fick passa sig för "kärringar" med vagnar- för stod man i vägen så blev man överkörd. Å nog fanns det mycket att shoppa- lite för mycket. Var svårt att ta in alla intryck- och plånboken kändes alldeles för tunn. Jag shoppade en del, men tycker inte själv att det var så mycket roliga saker. Men ett jättefynd var en stor skinnbag som jag fick till ett vrakpris. Desto roligare saker hittade jag på hemresan;)Återkommer till det. Under min shopping så mådde jag inge vidare- hade feber. Kanske var därför det tog sån himla tid att gå igenom stället. Vi kom in i Gekås vid 12.00 och jag kom hem vid 16.30...ca. Då helt slut. Hann ligga och slappa lite innan det var dags för den "hemliga middagen".
Vi blev skjutsade långt ut på landet och hamnade tillslut på ett jätte fint ställe Ästad gård- astadgard.nu . Kan varmt rekommendera att man tar vägen förbi där om man får chansen. Efter middagen var det raka spåret i säng för min del. På torsdagen var det dags för hemfärd. Vi stannade på kungsmässan- ett jätte fint shoppingcenter. Där vi fick träffa centrumledaren och fick en snabb rundtur. Jag hann shoppa där på 5 min- dock har jag idag lämnat tillbaka varorna förutom ett armband;) Nästa stopp blev Allum köpcentrum i Partille. Vi fick en föreläsning och sedan en timme att äta. Jag hamnade på Skopunkten, med en hemskt beslutångest som sedan resulterade i 3 par skor....
Sedan fortsatte resan hemåt. Vi var framme i ett snöigt Borlänge vid 20.00- där Anders väntade. Var jätte skönt att komma hem. Jag är van att vara utan Anders, men på denna korta resa saknade jag honom mycket. Kommer bli mycket saknad även nästa vecka då Anders åker till Danmark på jobb. Han är lagomt glad över det....Snart hoppas jag att han ska komma hem. Bs har varit i Katrineholm, och tog hem med segern;) Härligt! Idag har jag fått äran att gå på stan med min kära far. Det händer (tyvärr) inte så ofta. "Vi" såg till att hans garderob fick sig ett lyft, fikade på Waynes och åt en god lunch på Bishop Arms. Jätte trevligt! Det gör jag gärna om. Kram far. På kvällen har jag bara varit. Skönt.

Armbandet och vrakfyndet;)

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon