måndag 16 november 2009

Blöt som en katt men glad ändå

Vi sov länge imorse. Var så skönt att få vakna upp brevid min älskling. Idag har jag gjort lite skoljobb, och tagit en promenad med Anna runt Tisken. Vi hamnade mitt i regnvädret, och fast det var blött och grått så kändes det mycket uppfriskande. Jag valde att inte klaga utan att se det som något positivt- " det regnar men jag tog mig ut ändå, och jag får frisk luft och motion".
Jag var som en blöt katt när jag klev in genom dörren. Tanken var att jag skulle ta mig till affären och förbereda för att bjuda finfrämmande på middag- d vs Anna och Ludde. Jag var då inte lika positiv till vädret då jag inte hade någon bil, och Willys var den butik som lockade mest för storhandlingen. Jag hade turen att fånga upp min snälla mor, som skulle åka hem från jobbet så hon gjorde mig den stora tjänsten att skjutsa mig från och till affären- tusen tack mor! Väl hemma med alla ingredienser satt jag igång med middagen som idag skulle bli kräftcrepës ( Se Recept och lite annat). Jag fick en mindre "arghh-attack" när jag lyckades misslyckas med de två första crepsen... Men tillslut gick det finfint och middagen blev mycket lyckad. Vi avslutade kvällen med kaffe och magosorbe med mörk choklad framför Grannfejden. Att folk orkar?!. Nu ska jag krypa ner, för imorgon har jag lovat att stiga upp kl 8.15 för att ta en promenad med Anna, och sedan väntar hemmastudier. Som jag ska hålla på med hela veckan. Kram och Go natt!

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon