tisdag 15 december 2009

Vinterns första.....

Svicsh lät det å jag låg på backen- ja vad skulle jag göra. Där låg låg jag som ett paket och kunde bara tänka mig hur kul det måste ha sett ut. Jag började skratta innan jag ens hade tagit mark. Jag har bjudit på vinterns första vurpa och självklart lyckades jag göra det på bästa "publiktid" utanför Kristinegymnasiet, till fleras förtjusning. Jag var påväg till bussen, och skulle precis passera gymnasiet, där en mindre buss hade kört fast utanför och försökte ta sig loss. Jag hann inte tänka mer än "stackarn", och ta ett kliv åt sidan innan jag låg där platt fall. En tjej fick fram mellan skratten- Hur gick det?- och jag fick fram: Årets första vurpa!- nu hade det blivit ombytta roller mellan mig och killen i bussen. Nu var det han som tänkte stackarn, skakade på huvudet med ett "stackars dig" leende och åkte. Själv fortsatte jag till bussen, och skrattde i min ensamhet så att tårarna rann. Jag fick ju självklart lov att informera Sofia om händelsen, då hon själv tillhör en av experterna inom detta område....haha. Jag önskar att jag kunde ha fått det inspelat- benen drog iväg i sidled, och jag flög.....

Har inte så mycket mer att berätta. Jag gjorde redovisningen idag av slutprojektet och det känns underbart att det vankas ledighet. Var upp på gymmet med Anna, och körde kondition och har sedan spenderat resten av kvällen till att fundera kring min packning. Det ska vara "julupplevelsedag" i skolan med lek å middag imorgon så det blir en heldag från 9.00-23.00.
Ska sedan sova över hos syster i Rättvik, och avsluta terminen i Leksand på torsdag. Anders är i Luleå inatt, och imorgon fortsätter de till Haparanda. Så det passar bra att sova borta när ändå han är upp i Norrland. Nu ska jag krypa ner och fortsätta att tänka på packningen....att det ska var så svårt?

Jag är lyckligast än lyckligast- vintern är äntligen här! Det har varit så härligt idag, med massor av snö och -4-5 grader. Precis som det ska vara!

Go natt!

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon