lördag 12 december 2009

Filmkväl!

Idag har man varit glad försäljare på City Gross. Dock inte för Gross räkning utan Falu Bs. Anders och Marcus H hade fått i uppdrag att sälja kuponghäften mellan 10-12. Jag och Anne var goda "bandyfruar" och hjälpte grabbarna på traven. Vi fick en del häften sålda och timmarna gick fort. Vi tog en lunch tillsammans på Åhlens, och sedan gick Anders och jag vidare för att köpa julklappar. På em tänkte jag ta mig en kortare vilopaus, men det resulterade i 3 timmars sömn! Var rätt groggi när jag väl tog mig upp för att ta tag i tvätten. Blir kul i natt....

Har ätit skaldjurspaj, och nu blir det kaffe med hemmagjorda a´speciale chokladbollar ( med allbrans, glögg och honung) å "Flickan som lekte med elden". Eller filmen får vänta lite... Vi har tvätt kvar, och en tvättmaskin har låst sig så vi får inte ut tvätten, sköj sörru;/

Känns toppen med en "bara vara helg", jag kom dock på igår att jag hade en reflektion kvar att skriva. Jag var då duktig och tog tag i saken. Problemet var bara att jag skulle formatera om filen för att kunna skicka den till läraren.....men jag SPARADE inte!!! Å allt försvann....så jag har ändå lite studier att fixa ihop. Kan ju tänka positivt ändå- det var bara en reflektion och ingen slutrapport. Mor är på Bishop Arms idag- blir lite sugen att gå ner å våldgästa- händer allt för sällan att mor kollar in Falu natten:) Kaffe nu. Kram och ha en skön helg!



Bild från förra helgens festligheter med snygga vännerna Anna M och Cathrine.

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon