lördag 19 december 2009

4 på raken...

Sedan i onsdags har jag varit på fyra middagar. I onsdags var det avslutning i skolan innan julen.
Det var tävling och lek från 9.00- 22.00, då dagen avslutades med en stor middag på Leksands Folkhögskola. På torsdagen var det Anders jobb som bjöd på middag på Scandic i Borlänge- ljuvligt gott. Igår var det BS tur. Det började 19.00- men kvällen blev inte riktigt som jag hade tänkt. Hela dagen var "antistress"- till ca 2 timmar innan festen började. Till festen skulle ALLA köpa en julklapp som skulle delas ut under kvällen. Något som jag hade missat- jag trodde efter den info jag fått att det var en julklapp/par.... Vid 17.30 åkte jag upp till maxi för att inhandla klappen. Kom ut på parkeringen och tryckte på "nyckeldosan" till bilen- utan resultat. Jag försökte öppna bilen manuellt och det gick.....men nyckeln fastnade i låset. Jag behöll lungnet, men sedan åkte vindrutan helt plötsligt ner av sig själv....jag var då inte lika lungn. Lägg då till tidspressen och -19 grader. Jag fick tag i Anders som precis hde tränat klart, och tänkte sprätta första ölen. Efter att Anders hade hämtat reservnyckeln, så fick han sätta sig i den svinkalla bilen, med rutan nere och köra till Hosjö, för att ställa in bilen i mors garage. Jag skjutsade upp Anders till Lugnet och åkte hem och svirade om- bättre sen, än att inte komma alls:)
Kvällen fortsatte med dans på Åh. Nu är jag på fjärde middagen/ minijul hos mor i Hosjö.
Vi har ätit gott och delat ut årets första julklappar. Jag fick/ tillsammans med Anders:
  • En brandsläckare ( som jag hade önskat mig)
  • Ett fint halsband, där man kan byta ut berlocken
  • Jättefin adventsljustake från indiska.
  • Presentkort på IKEA ( jippi)
  • Biljett till Buddy Holly musikalen
  • Spargris med döskallar ( blir att spara pengar i till alla hårdrocksfestivaler)
  • Fia med hutt ( kanske spelet ska invigas i Nyår?)

Tidigare i veckan fick jag en super julklapp från älsklingen: En biljett till en rockfestival som hålls under en dag i Sthlm i sommar! Om det blir som vi har tänkt det så kommer vi åka ner tillsammans med Ludde och Anna. Bo på hotell fredag till sön, och gå på konserter på lördagen.:)

Nu ska jag gå ut och vara lite social....Bilder kommer förhoppningvis att läggas ut på skolans hemsida från upplevelsedagen i onsdags. Jag säger till:)

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon