söndag 27 december 2009

Jul och nyårstankar

På schemat i tisdags stod:
-Träning
-Tvättning
- Julklappsinslagning
- Tryffelbakning........................

men det blev inte riktigt som planerat. På em kom grannen/ vaktmästaren och frågade om jag ville vara hundvakt. Och vem kan motstå en charmig valp på några månader? Inte jag! Både jag och Anders var helt saliga. Träningen blev inställd, men tryfflarna blev klara och julklapparn blev inslagna- dock mycket senare än tänkt. På onsdagen bar det av till Oviken- härliga Oviken- som jag har längtat. Det var lika vackert som vanligt, vi blev lika bortskämda, god mat, tomten kom ( t om två, något "nubbegoa"- och mycket underhållande), massor av snö, och lika underbara människor. Men underbart är kort, redan på juldagen bar det av neråt- Anders skulle prompt vara med på träningen hemma på Lugnet som började klockan 15.00. På Annandagen- bandyns dag!- blev det bandy för Anders ( som alltid) och bowling för mig. Systerns sambo har nått 30 strecket-så det var kalas och under smörgåstårtan avslöjade han dagens suprise- Bowling för alla på Rättviks bowling. Det var riktigt kul, och snyggare outfit har jag nog aldrig haft....haha. "Ballong" klänning med strumpbyxor och bowlingskor- yeah baby;) Idag var jag och Anders klara för stan redan vid 11.00- vi två av väldigt få...haha. Det var folktomt på stan- vi hade missat att stan öppnade 12. Inga tårar för det- det blev en varm o´boy på fiket vid torget innan dörrarna öppnades. Jag fick den julklapp jag hade önskat mig- (väldigt oväntat då jag redan hade fått " årets julklapp" från Anders)- en "mysoverall" i märket Nike.....Anders är väldigt "snäll" och köpte strlk small åt mig ( önska kan man) så jag var ner för att byta. Men efter att ha provat en annan strlk så insåg jag att denna overall inte var "MIN overall". Så det blev pengarna tillbaka, och hopp om att jag en dag ska finna den rätta;) Anders köpte iallafall ett par skitfina kängor- dum som jag var så provade jag dammodellen, och självklart- JAG ÄR KÄR! Kär men fattig....jag hittade dock ett par träningsbyxor som passade min plånbok. Å snart är det NYÅR.....nyårslöften...nej inte i år. Senast sa jag att jag skulle börja träna mer...det höll i sådär 6 månader ( är nog rekord)....men det är bara det att detta nyårslöfte upprepar sig ca 1 ggr/ månaden... ( eller varje måndag;)....och räknas det då som ett nyårslöfte? Ska lägga ner det där med nyårslöften. I januari förra året, eller om det var februari så tog jag en "före" bild och sa att jag skulle lägga ut "efter" bilden om ca 1 månad- I dont think so! Just därför ska jag ALDRIG mer lägga nyårslöften- jag är expert på att INTE hålla dem. Men ännu en gång har jag sagt- senast idag när vi stod och skalade räkor " nej nu får det vara nog- NU SKA jag komma i form". Varför ska det va så &%¤%! svårt att hålla? Jag har kunskapen som krävs, men det brister i disciplinen....ska jobba på det! Stenhårt i år ( ops la jag just ett löfte...?) jag förbannar all choklad, godis, glass, röror...ja allt som är så förbaskat gott....det gör det ju så svårt ( och en elittränad godisråtta i soffan hemma...) men nu Jansson- SKÄRP dig!!! Det blev låååångt- och tack om du orkade läsa:) Sluta lägg nyårslöften- bara GÖR DET!!!!!
Det ska bli mitt nya motto:) Det är ett löfte....Kram!

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon