söndag 6 december 2009

Å så är det vardag igen....

Jag säger som farbror Ola: "Det ä mycke nu". Vet inte vad det är med mig, men känner mig inte glad. Igår var jag och Anders med AP och Sofia till PK möbler. Jag och Anders blev kvar på Kupolen ett tag för att julshoppa- skulle vara en mysig dag tillsammans, men jag kände mig grinig och ledsen. Å stackars Anders har absolut inget med mitt humör att göra. Känns bara som att det är lite mycket nu. Känner att jag aldrig hinner varva ner, får inge flyt i vardagen...
Ville så gärna ha en helg utan att behöva tänka på någonting- bara vara.
Det blev fest igår. Vi lagade tacos på kvällen och Cathrine, Stefan och AP kom förbi på middag. Senare under kvällen kom även Anna M och Kruse förbi. Blev mycket trevligt. Idag gick jag upp upp en snabbis på julmarknaden vid Gruvan. Träffade Sofia och Lena som var där och sålde finfina grejer. Jag gick ner på stan och funderade på julklappar ( ännu ett huvudbry), blev hämtat på stan och åkte och handlade till kvällen middag som blev bakad potatis med hemmgjord räkröra. Har tagit tag i lite studier, och somnat på soffan....och snart är det dags för sängen. Äh, är bara så less. Å så är det vardag igen...

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon