söndag 5 juli 2009

Platsbyte i sovrummet...........


Idag har vi varit ner på stan, för att skaffa mig ett mobilabonnemang. Har använt kontokort i alla år, men nu är det dax att avancera:). Visade sig dock att jag måste vänta några dagar då mitt kort inte var registrerat.... Det blev en kaffe vid stora torget och sedan lite shopping på Claes Ohlson. Har önskat mig en hylla till badrummet. Så det blev ett hyllplan, som var för långt- Anders får kapa imorn, konsoller och så fick jag ett Usb minne av älsklingen;). Så nu har jag laddat in en massa kort från datorn. Vi fick ett ryck på em, och möblerade om lite i sovrummet och Anders snyggade till i förrådet- han ÄR "ordning å reda". Blev mkt bra på båda ställena. Vi har bytt plats på fotöljen och mitt skrivbord. Blev mkt luftigare, och man slipper se rörarn på mitt skrivbord- brukar lyckas stöka till det- ( Nu är det mkt städat) när man kikar in i rummet. Har varit en lugn dag/kväll. Har cyklat 30 min och nu ska vi äta en varsin räkmacka och kolla på film: Wallander Skulden. Imorn är det jobb- och jag ska ta en sväng till gymmet- har jag tänkt;)


Vi åt en god "pastaröra" idag:

Broccoli
Bacon ( strimlad)
fetaost
färsk timjan
Grädde
Röd chili färsk- kom ihåg att kärna ur om du inte vill ha det för starkt.
Soya


Tina broccolin, lägg i Baconet i ugnsform 200 grader C.
När baconet fått färg , lägg i fetaosten, låt smälta något
- Häll över grädde, färsk timjan och soyan.Låt det "koka" ihop.
Klar att servera till pasta. Min favorit är fjärilspasta. ( Fullkorn)

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon