måndag 20 juli 2009

Lite shopping och migrän...

Igår åkte jag och Sofia till Borlänge, för att besöka Dollarstore ( mitt paradis) och Kupolen. På dollarstore hade jag lätt kunnat fyllt 2-3-4 påsar- men jag fick slå mig på fingrarna. Det blev ialla fall en bok- Stora boken om heminredning. En jätte fin bok. Med inspirerande bilder och praktiska råd- riktig bra. Ett riktigt fynd;) På kupolen fick jag en liten påse från H&M med mig hem. Det var en enkel top, med svarta paljetter- och så blev det en påse från hemlig butik. Den var inte till mig utan till min lillasyster som "börjar" bli stor;) Tack så mkt Sofia för sällskapet:)
På kvällen hade jag tänkt att cykla, hemma. Men tji fick jag när jag åkte på migrän. Som tur var har jag lärt mig känna igen tecknen innan det startar. Synen började krångla och då sprang jag direkt å tryckte i mig två panodil. Jag skyndade i mig lasagnen, och sedan blev det sängläge under täcket. Anders var in några gånger och pysslade om mig- go du;) Jag gick upp och la mig i soffan med Anders som kollade på långfilm. Var svårt att somna igen, så jag blundade inte in fören vid 2 tiden. Vid 6.30 ringde klockan. Det var dax att gå upp- jag mådde skit. Tog mig upp tillslut, men lyckades ändå försova mig. Planen dagen innan var att jag skulle gå upp till Lugnet, där jag skulle jobba mellan 8-17.00. Fick lov att väcka Anders som skjutsade upp mig- tack igen:). Eva, frågade hur jag mådde- och jag sa som det var. Då det var väldigt lugnt på gymmet, så skickade hon hem mig på fm, så fick jag komma tillbaka på em, då hon gick hem. Anders fick hämta mig igen ( och skjutsa upp mig igen) Hemma, åt en snabb frukost och däckade sedan i sängen. Sov som en stock fram till 12.00. Det var välbehövt. På em piggnade jag i, så jag orkade t om träna. Det var mkt skönt, men lite tungt. Gick på gåbandet " powerwalk" i lutning 40 min och på crossen i 30. Tränade även lite biceps, och gick sedan hem. Nu är det dags att snart krypa ner, ska upp vid 6.30 imorn. Ha d gott!

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon