tisdag 21 juli 2009

11 timmar på gymmet

Idag har jag spenderat 11 timmar på gymmet! Kl 8.00 började min dag. Jag tränade kondition i 60 min, sedan jobbade jag till 17.00. Hade två instruktioner, och jag kände mig inte ens "rostig". Var längesen jag jobbade. Vid 17.30 var det dax för mitt boxpass, och idag var jag med och tränade. Känns verkligen i kroppen att jag kört två pass;) Bra d;) Gick hem så jag kom hem strax efter 19. En bra dag.
I kväll åt vi faijitas till middag. Det blev mkt gott.

Kyckling faijitas med vitlökstomater:

Jag stekte 2 strimlade kycklingfiléer. Kryddade med curry och dragon.
Jag delade körbärstomater i skivor och la dem på en ugnsform. Hackade vitlök "smått". Strödde över tomaterna+ lite flingsalt och svartpeppar. In i ugnen- tills de fått lite färg. Får ej bli för rinniga.
Värmde fullkornstortillas i ugn. ( Kort kort stund). Till fajitasen serverades sallad, och skivad avokado. Turkisk yoghurt ( 3,5%) salsa sås, strimlad ost (mager) och vitlökstomater. Ät och njut! Snart är det sängdax, upp å jobba imorn.

1 kommentar:

Cathrine sa...

Det där snoozandet är en drog. =) Hem är ju inte fel, man är ju liksom hemma här och hemma i Sundsvall, blir lite kluvet. =) Jag kommer tyvärr inte på lördag. Åker till Sundsvall för att gå på bröllop. Mycket resande nu. =) Vet tyvärr inte om jag hinner gå in på stan något, men gör jag det, så ska jag komma förbi X-cept. =) Kram Kram!

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon