lördag 18 juli 2009

Huvudspöke

Jag har inte skrivit på några dagar....mitt humör har inte varit det bästa. Jag har inte riktigt haft nån lust att skriva om en massa gnäll. Men jag ska ju skriva om mitt liv, så då gnäller jag väl lite då...det är ju min vardag just nu ( och Anders). Jag klagar inte på mitt liv i sig. Har det mycket bra. Det jag har problem med- är mig själv. Jag är så besviken, frustrerad och arg på mig själv. Sedan tidig tonår har jag inte kommit överens med min kropp- och dessvärre gör jag det inte än. Det är ett inre krig, som jag ibland ger upp att vinna. Vill så gärna vara nöjd. Men...........det senaste halvåret har jag tränat mer än någonsin- men ändå har jag kommit längre från mitt mål än vad jag var innan jag tränade. Visst har jag blivit starkare- men smalare- nopp- tjockare- japp. Detta misslyckande gör mig så less, och arg. Ska jobba på gymmet nästa vecka, det känns inge vidare. Jag skäms, jag som ska vara en förebild- ett märke utåt- känner mig som ett skämt. Jag vill så gärna- men misslyckas- gång på gång. Något jag förhoppningsvis lärt mig är att jag inte ska hålla på med dieter- jag kan aldrig hålla dem strikt. Det bästa är när jag inte bryr mig alls, äter det jag vill- men äter nyttigt. Men hur blir jag av med detta "spöke"- det tar så mkt energi, det gör mig lessen..........vill bara lägga mig under ett täcke och stanna där.
Jag har jobbat i butiken i veckan. Timmarna går väldans sakta, men kul att få jobba. Var riktigt kul igår då vi fick in massor av nya kläder för fyndpriser- dagen gick väldigt fort. På kvällen var vi till Ida och Jocke och grillade, med AP och Matti. Jag var inte särskilt social, men jag var där, och hade det ändå trevligt. Idag jobbade jag 3 timmar, och blev sedan hämtat med båt vid Hälsinggården. AP, Ida, jocke, Anders och Pata hade varit ute några timmar och myst i solen, och jag tackar inte nej till en tur på sjön. Var hemskt längesedan- och det fick jag hårt bevis på när jag var helt vilse på Runn........men tillslut hade jag lite koll. Åkte till far och Inger som var ute med "finbåten", tog ett bad och sedan blev det mat i Torsång. Nu sitter gänget + Matti - Pata och spelar Buzz och kort, och dricker lite starkt. Jag- är med, men ändå inte- är så trött och osocial. Men tycker ändå att det är trevligt att ha dem här. Det blir nog utgång för gänget, men jag stannar hemma..........usch va tråkig jag är, men så är det- min vardag just nu.
Puss och kram

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon