fredag 24 juli 2009

Arbetsveckan avklarad...

"Nu är det fredagsmys........."

Arbetsveckan har gått, och det har gått fort. Visa dagar har varit rätt sega på jobbet, men på något vis så så rinner tiden på ändå;) I onsdags var vi ner på crusingen ( vet ej hur det stavas) Vi kikade runt på stan, och kollade in några fina bilar, och några mindre fina bilar..... sjukt mkt folk! Påvägen hem så "hittade" vi några bekanta på uteserveringen vid hammars resturang. Så vi blev kvar nån timme och pratade. Mkt mysig uterservering. Krypavstånd hem;). På torsdagen blev det många timmar på gymmet, men dagen gick relativt snabbt. Anders hämtade mig vid 17, och vi åkte till Intersport. jag var i akut behov av nya träningsbyxor. Mina älsklingsbyxor börjar bli ngt slitna.....kan ju vara bra att ha något att byta med...hehe. Tror Anders blev rätt imponerad av att jag hittade ett par så snabbt. Och jag lyckades, för en gångs skull hitta ett par sköna byxor för endast 300:-! Vi köpte en kebab- vid 18. 30 var det dags för mig att åka till gymmet igen och hålla i box.

Igår var jag riktigt laddad, så mina "elever" fick köra hårt. Tränade ben, rygg och biceps efter boxen. Anders var borta på kvällen, så jag myste i soffan själv med avokado, crabsticks och skinka med koreanskt ingefära te ( som jag fick i gåva.när jag var i Singapore;) Anders kom hem vid 23, och jag gick och la mig strax efter. Jag var själv på gymmet idag, tiden gick sakta då det var väldigt lugnt. Jag tränade kondition en timme, innan jag gick hem. Anders har varit min chaufför hela veckan ( tack älskling), så vi 17 hämtade han mig och vi handlade till middagen. Blev hemmagjorda hamburgare. Gott och mättande. Jag har gått i myskläder sedan jag kom hem. Älskar att komma hem och krypa in i "baravarakläderna" ( har önskat mig en ny mysdress;) Slumrade in en stund på soffan, och när besöket kom, Skorven, så fick han stå ut med en mysklädd mig;) Under skrivande stund så har jag ett glas vit vin brevid mig- en av friheterna och kanske lyx när man "börjar bli vuxen". Har aldrig varit så mkt för att ta "ett glas vin". Men idag kändes det lyxigt, och vinet är mkt gott. Männen sitter på balkongen, och njuter av något starkare dricka..........sambon har dock lovat att vara pigg imorn...får se hur det blir med det...hehe. Ha en trevlig helg! Imorn blir det 100 års fest, och på söndag åker vi upp till den härliga Oviksluften. Kram

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon