fredag 4 september 2009

Kortklippt sjukling....






Snyggast på festen;)


Det har gått en vecka sedan sist. Dagarna har rullat på i en väldig fart.
Jag har hunnit med en kräftfest, tacokväll med Småstadsliv 2 tillsammans med Anders, Anna, Ludde, Cathrine och Stefan, studier i Leksand, fått skjuts av Stefan - Tusen tack!!!, klippt mig kort kort ( återkommer till det) och blivit sjuk.
Det sistnämda hade jag mer än gärna hoppat över. Blev sjuk i tisdagskväll. Har känt mig lite konstig i lungorna förra veckan, haft jobbigt med andningen. Men tänkte inte så mkt på det, då jag ibland har problem med andningen. I måndags satt jag med studier och stirrade mig blind på en blinkande skärm- hade helt hjärnsläpp. Fast att jag kände mig väldigt trött så åkte jag upp på ett spinningpass- inte smart av mig. Kände att jag inte alls orkade med, men envis som jag är så genomförde jag passet. Tog inte lång tid efter det att jag började bli dålig. Jag åkte ändå till skolan på tisdagen....... Var däckad hela kvällen. Hade en bokad tid hos frissan på onsdag morgon och den ville jag inte missa- med risk att jag skulle ändra mitt beslut- att klippa mig kortkort.
Kände mig faktiskt lite piggare på morgonen, och pepprade näsan med nässpray innan makeovern skulle sätta igång. Det blev fyra högar hår runt stolen........ Kändes väldigt ovant, men var skönt med kort hår. Den största rädslan var att träffa Anders- vad skulle han tycka?!
Jag gick direkt hem till min kära och trogna vän Anna- där visste jag att jag skulle få en ärlig reaktion. Som tur var så var den positiv;) Jag gjorde sedan en rutt till Norslund och visade upp mig för mor, morfar, mormor, Brirgitta och Birger, farmor och farfar. Ingen av dem visste något om min förvandling så det blev några överraskande miner- men positiva:) Om jag hade varit smart så hade jag åkt hem och lagt mig- men istället så gick jag och Anna på stan. Dumt dumt dumt- men alltid lika trevligt med Anna. Jag däckade när jag kom hem. Torsdag och fredag var jag tvungen att vara hemma från skolan- inte kul. Är bättre idag, men blir slut för ingenting- hostar å fräser. Anders är i Sandviken och har match mot Ljusdal. Tråkigt att inte kunna vara där. men kurerar mig för att orka med nästa vecka- full rulle. Jag tänker inte bjuda på några bilder från makeovern än- tänkte bli frisk först, däremot kommer några bilder från kräftfesten.
Det var verkligen supertrevligt. Har aldrig ätit så goda kräftor förr- klorna var lika stora som stjärten, kunde ha suttit hela natten å ätit. Tack Henninger och AP- mycket lyckat!



Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon