onsdag 9 september 2009

När ska man bli nöjd?

Ja varför kan man aldrig vara nöjd............?
Har varit jättenöjd med klippningen, ovant men nöjd ändå. Men... jag har inte varit lika nöjd med färgen i håret. Tyckte att den var lite för trist för frisyren. Ville egentligen göra mer hos frissan, men det blev inte så. Tankarna har därför gått till att ljusa upp det själv. Sagt å gjort. Jag köpte pärlblond som alltid har funkat, men efter en promenad med Anna så kände jag att det kanske blir för "fegt". Jag ville få riktigt ljust hår, nästan vitt- så jag köpte en blekningsfärgdet. Jo jag vet "man ska inte bleka hemma"- men ändå så körde jag på. Jag hade ju min naturliga hårfärg så jag trodde inte att risken var lika stor att misslyckas. Så fel jag hade- det blev orangegult!!! Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Så typiskt mig! Anders tittade bara på mig å skakade på huvudet. Jag hade som tur var den pärlblonda kvar- så jag la i den å fick ner håret till gult...

Imorse var jag tröttare än någonsin- och det kändes ännu tyngre då jag visste att jag måste visa upp mig för allmänheten......... I skolan fick jag ändå positiva kommentarer, å andra som " du va ju så fin tidigare"- det enda jag kunde svara var: Jag vet...
Jag blev övertalad att kämpa på med silverschampoo och hoppas att det gör mirakel. Har haft i det ett tag idag, å lite skillnad är det- åt det bättre hållet. Kommer kämpa vidare, och förhoppningsvis så kommer det se mkt bättre ut när mitt eget hår börjar växa ut så att det blir lite mörkare grund. När ska man bli nöjd- ja du älskling? Nu vill jag vara brunett;)
Har varit en kortdag idag. Riktigt skönt. Mentorträff på morgonen, där vi skulle prata i våra grupper om ngt som betyder mkt för oss. Jag valde mellan att prata om Jack eller Anders- det blev Anders. Vad skulle jag göra utan dig?;) Efter lunch var det venissage. Dekoratörerna skulle genom en stol presentera sig själv. Är väldigt imponerad av kreativiteten. Är lite avis att jag inte fick vara med...rycker lite i kreativitetnerven. Fick skjuts till Blge av några tjejer i klassen. Så jag kom hem i tid idag. Jag har verkligen funnit bra nya vänner, och mina klasskamrater har verkligen visat omtanke dessa veckor. Jag har fått hjälp med skjuts, information och omtanke när jag varit hemma och varit sjuk förra veckan. Det värmer i hjärtat. Tack;)
Har blivit väldigt dåligt med träning på sistone- känns/ och syns. Kom ut på en promenad igår- var mkt skönt men mer ansträngning än så har det inte blivit. Känner mig fortfarande seg i kroppen. Förkylningen och hostan har verkligen tagit på krafterna. Skulle ha varit ut idag, men så blev det inte. Nån bra bortförklaring har jag inte. Skönt att vara hemma- ängnade mkt tid till att få lite ordning på håret.
När ska man bli nöjd?

1 kommentar:

Cathrine sa...

Jag tror du är fin i håret!!! Vi ses ikväll! Längtar!! =) Kramar!!!!

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon