onsdag 23 september 2009

"Det är mycke nu......"


Jag har fått klagomål på att jag inte har uppdaterat min blogg på ett tag. Jag har helt enkelt inte hunnit, orkat eller prioriterat det. " Det är mycke nu" som min farbror brukar säga, både i skolan och utanför när det gäller mig och "mitt jobb" med mig själv....
Jag har förmågan att ge mig hemskt prestationsångest, och det är bl det jag har fått lov att ta tag i. Det är faktiskt senast idag som jag tagit mig i kragen på allvar. Jag har insett att om jag INTE tar tag i det nu så kommer jag troligen inte att ta mig igenom utbildningen, men framförallt så kommer jag inte ha kul på vägen. Och det vill jag absolut ha! Jag tycker att utbildningen är jättegivande, skolan är trevlig, vännerna blir fler och jag har bara saker att vinna. Jag behöver sluta pressa mig själv, komma bort från "gymnasietänket", och ta utbildningen som den kommer och PLANERA! FOKUS FOKUS FOKUS. Pendlingen tar mkt på krafterna, men jag har själv valt det, så då får jag göra det bästa av det- framförallt så ska jag göra det bästa av dom här 2 åren! Jag vet att jag kan- jag måste bara komma ihåg det när det går tungt. Jag kommer troligen få några downperioder, och känna prestationen strypa mig- men då gäller det att hålla upp garden fort och slå tillbaka. Så att jag snabbt tar mig upp på banan igen. Nej du Jansson- stå på dig! Du kan, du vill ( väldigt mkt) och du ska lyckas! That´s it!!!

Tackar mina kära vänner bandyfruarna ( där även Anna ingår;) som lyste upp tillvaron i onsdags och i lördags. I onsdags träffades vi över en fika, och på kvällen kläckte Anna ideén om att vi skulle gå ut på pitcher´s, dricka vin och umgås- det blev jag, Anna B, Anna G och Sofia;)
Jätte trevligt. På lördagen var det bandy i Sandviken. Vi var 8 tappra "bandyfruar" som var en stark hejaklack- och det gjorde susen för killarna vann med 6-2 mot Skutskär. "Falun har den snyggaste klacken....heja heja heja Falun!"
Jätte tacksam är jag även för att jag har en av världens bästa sambo- jo det är faktiskt så bra.
Han står ut med mitt humör-som på senaste tiden inte varit på topp, och stöttar mig i allt (för det mesta;) . Senast igår när jag tyckte allt var jobbigt och jag själv sa " Inte kan man tro att jag ska fylla 30 om 3 år) mellan tårarna- så höll han om mig, sa gonatt, pussade på mig å sa: "Jag älskar dig oavsett....." Helt ärligt så kommer jag TYVÄRR inte ihåg exakt vad han sa, men det värmde då det kom från hjärtat, och han sa det då jag verkligen behövde höra det. Som tack fick han en utskällning tidigt tidigt tidigt imorse då jag inte kunde sova p ga att han låg å väsnades;)....... han tittade upp yrvaket å sa förlåt förlåt.... Jag skickade ett litet samvetes sms på morgonen- och tillbaka fick jag " det är lungt madame, ikväll lagar jag gourme middag"- det blev hämtning från Tzatziki, men det är inte fy skam.
Så, nu har jag varit lite så där "puttinutti"....Jag har mkt att var tacksam för;)

Vill också säga innan jag kryper ner:

Välkommen hem till paret Törnberg! Väntar på en inbjudan till nya hemmet;) Kram

2 kommentarer:

Marlene sa...

Tackar tackar!! Ska bara få undan lite kartonger så man kommer in, men sen så!!! ; )
Åhh du tänk inte så mycket, bara gör så blir de lättare.

Cathrine sa...

Tro på dig själv! Man kan bara göra sitt bästa, mer än så kan man inte göra! Var nöjd med det du gör vännen! Visst måste du ha varit lite förvirrad med dagarna va? =) Det var väl i lördags vi var och fikade och i lördagskväll ni var ut? Och det var väl i söndags vi var på bandy och grabbarna vann med 6-2? Haha, struntsaker, men roligt att påpeka, haha! Kramar!!!

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon