tisdag 29 september 2009

Feel like a princess


Veckan har börjat bra. Igår blev vi indelade i projektgrupper och blev tilldelade veckans projekt.
Det känns jättebra med gruppen. Bra samarbete och trevligt folk, känns som att vi har allt under kontroll- och ännu roligare- jag har allt under kontroll;) ( känns det som) Jag har funderat lite tidigare om det var dumt av mig att jag "sa upp" mig som projektledare i min andra projektgrupp. För jag känner nu att jag har hyfsad koll ändå. Långt ifrån fullärd, men påväg att bli lärd:9 Hängde ni med?
Jag var in till min projektlärare idag, och förklarade läget. Nu känns det som att jag tog rätt beslut, fast att det var tungt just då. Då kändes det som att jag misslyckades- men om jag ska vända på det så var det starkt av mig att lyssna på min "inre röst" som sa stopp. Det kommer fler tillfällen- övning ger färdighet:)
Dagen började lite senare än vanligt. Så jag fick ta tåget från Borlänge till Leksand. Det måste vara det absolut bästa transportmedlet- vet inte vad det är med mig å tåg- tror att det är känslan av att vara påväg någonstans, och att få se miljöer som man inte ser från vägen.
Jag ordnade så att projektgruppen möttes upp på Siljans konditori, där vi satt i i ca 2 timmar.
Jätte mysig miljö- jag älskar miljöombyten. Lite jobbigt var det med alla härliga godsaker bakom disken. Det blev en kaffe, och mörktbröd med russin och pålägg....mums. (bakelsen kom på kvällen;) Efter att vi var klara för dagen så insåg jag att bussen inte skulle komma fören en timme senare- jag ringde då syster som jag ska sova hos i natt, i Rättvik. Lilla syster har ju blivit med bil;) Det var en häftig känsla att se henne bakom ratten till en snyggbil ( riktigt snygg för att vara en första bil- Syster lite avis......) å hon får klart godkänt för sin körning. Väl "hemma", slumrade jag nästan in i aftonbladet- Uffe är död....Tragiskt. Innan ögonen ramlade ihop, så ropade Maria att maten var serverad- Luv this place. Maria och Stefan bjöd på lövbiff och potatisgratäng. Efter maten kom jag på att de äger ett badkar- Åh vad jag har saknat det. Så syster tände några ljus, och jag stängde dörren och njöt, åh somnade. Efter 1 timme kom jag ur dimman. Mer avslappnad än någonsin. Då stod det kaffe och Budapesttårta i köket- Min favorit från Frick´s konditori. Åh så fick jag en present- En valfri skönhetsbehandling- feel like a princess;) Jag har blivit mycket bortskämd idag- jag njuter. Tack syster å Stefan:) mycket uppskattat! Imorgon väntar nya utmaningar- å kanske överraskningar;)...haha.
Puss min älskade sambo i Falun- som säkert längtar massor efter mig, när du sitter där alldeles själv framför fotbollen;) Puss

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon