lördag 12 september 2009

Tuff dag igår.....

Jag stod inte ut. I förrgår blev jag brunett...äntligen känner jag igen mig igen. Nu lovar jag att inte byta hårfärg på ett bra tag framöver- till Anders lättnad...haha.
Igår var det en tung dag i skolan. Vi hade nivåkoll i matte/ ekonomi i skolan. Som jag och flera andra hade uppfattat det så gör man en nivåkontroll för att se var man står- och sedan lägger upp lektionerna efter det......... men efter nivåkontrollen, så lät det på vår lärare att han var förvånad över att vi låg så lågt- och tyckte att det var oansvarigt av hos att vi inte att studerat mer. Genom annan info fick vi höra att vi INTE skulle råplugga just för att se var vi egentligen kunde? Jag har alltid tyckt att det har varit jobbigt med matte. Och vid prov så låser sig allt för mig. Var därför skönt att inte känna allt för stor press vid nk. Men jag var rejält stressad redan innan det var dags. Vi satt i aulan, och hade "provet" tillsammans med en annan klass- så vi var ca 70 elever. Vi fick en tid då vi skulle vara klara- jag satt kvar då både tid och rasten var slut. Som tur var så var jag inte ensam.... men efter att jag la i från mig pennan, och läraren bad oss att skicka provet 4 steg åt höger för rättning- det blev ramaskri. Det var flera som inte ville lämna ifrån sig provet, då man inte ville visa sitt resultat. Jag kände oxå detsamma- så det var en lättnad att vi fick rätta själv........jag brast i tårar. Blev själv förvånad över min reaktion. Men jag tycker att det är hemskt jobbigt med matte, och då framförallt prov. Jag kände mig helt värdelös/ rentutsagt dumihuvudet. När jag rättade så såg jag som tur var att jag hade flera rätt.... men nu blir det till att läsa läsa läsa. Började nästan ifrågasätta mitt val av utbildning....
Anders har lovat att hjälpa mig att tragla matte- jag ska kämpa på. Tänker inte ge upp nu!
Jag var helt slut som människa vid lunch- då vi fick sluta. Följde med Sandra- klasskamrat- till Kupolen, men var inte kvar länge. Sängen lockade. Väl hemma så slocknade jag innan jag ens hade lagt huvudet på kudden. Vid 17, var det dags att gå upp. Jag var bjuden på italiensk tjejmiddag- med italiensk buffé. Anna B, Anna M och Cathrine kom hem till mig och drack ett glas vin innan vi blev skjutsade till festen i Hökviken. Vi hade super trevligt och buffén var super:) Blev en relativt tidig kväll. Var hemma innan kl 1.00. Men känns skönt idag. Nu är det Anders tur att vara krasslig- han har match mot Broberg idag, men han blir hemma....
Nej nu har jag inte tid med det här- studierna väntar. Kram alla!

Sprang 2,5 km i förrgår- var jätteskönt. Trodde inte jag skulle orka p ga förkylningen. Men det gick över förväntan- vädret hjälpte oxå till. Perfekt kyla, fuktighet i luften och strålande sol. Ljuvligt.

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon