torsdag 17 september 2009

Lyssna på kroppen.........

Påväg mot Borlänge för att utföra "dagens uppdrag";)

Känner mig rätt nöjd med dagen.
Jag är väldigt duktig att säga till andra att de ska ta hand om sig, och lyssna på kroppen.....Att sedan göra det själv verkar tydligen inte vara lika viktigt. I går var jag helt slut. Trodde att jag var hemskt morgontrött, men "morgontröttheten" ville inte släppa. Var på en jätte intressan föreläsning, på morgonen. Men jag orkade knapp hålla mig vaken. Vid lunch gav jag upp. Vi skulle ha brandövning på em, men jag "kastade in handduken". Jag gick till mentorerna och sa att jag "åker hem- jag behöver lyssna på kroppen". Det var verkligen så. Jag fick skjuts av en klasskamrat till Blge och tog bussen därifrån. Var riktigt hungrig men hade noll ork att ställa mig vid spisen. Ringde Anna för att se om hon ville äta lunch på stan- sen skulle jag hem å sova......
Anna var nyvaken efter att ha jobbat på ambulansen, så jag köpte med en varsin sallad till Anna och mig, råkade kika in på tehandeln i stan som säljer supergoda praliner- så det blev två till kaffet. Efter maten hamnade jag sittande kvar hos Anna- timmarna gick. Jag hade då sagt att jag skulle hem och sova i lika många timmar. Anna var hurtig och åkte till gymmet, och jag blev hämtad av Anders som skulle på stan och göra några ärenden. Väl hemma blev det kebab till middag- sedan däckade jag på soffan i 2 timmar. Tog mig upp vid 20.00- åt lite go ost- och knoppade sedan in till 21.20- sov som en stock ( med en kortare sömnförstörare vid 00- kissnödig) fram till 09.30. Var helt yrvaken- men resten av dagen har jag känt mig pigg. Har varit till Borlänge för att utföra skolarbete. Passade på att ta en lunch med Anders på Broken dreams- tack älskling;), och en fika med "gubbarna" på Bygging. Trivs bra där, så jag blev kvar några timmar och sammanställde dagens arbete. Åkte hem, svira om och åkte till gymmet med Anna. Är verkligen inte i form, men tränade lite lätt. Gav mig på bänkpress igen- gick inge vidare..... måste träna på tekniken. Försökte mig på 40 kg- men det var kört......suck. Men fn den som ger sig. Till middag blev det resterna av gårdagens sallad. Nu har jag uppdaterat lite- så nu väntar studier. Är "ledig" till på måndag. D vs jag har eget arbete- skönt att kunna planera dagen som man vill, och få sovmorgon- lyx!

2 kommentarer:

Marlene sa...

Jaa de ska du fa gora...vi ar som varsta turisterna/lantisar, filmar och knapper kort pa en massa...hihihi men de ar ingen som kanner oss: )
Snygg du blev i haret, de blev super med morkt!! Kramar

Therese sa...

Tack för idag vännen. Hoppas arbetet har gått bra : ). Jag tror på dig!

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon