måndag 7 september 2009

Projekt på gång......

Första skoldagen sedan förra tisdagen. Gick bra att komma upp på morgonen, men jag har varit väldigt seg på em. Blev kvar en stund efter skolan för att gå igenom ett grupparbete som ska redovisas imorgon. Tog bussen till Rättvik, som gick över Tällberg- åh vilka fina ställen det finns. Synd att det inte ligger nära Falun;) Vilken idyll. Jag ska sova hos syster och hennes sambo i Rättvik inatt, för jag börjar 8.00 imorgon-och det kändes så där lagomt lockande att åka redan kl 6 på morgonen för att hinna till skolan. Maria jobbar dock natt ( när jag äntligen är på besök) så jag fick träffa henne på hennes jobb över en kopp kaffe. Så nu är det hennes sambo som får stå ut med mig;) Jag borde plugga matte, men råkade fastna vid datorn. Började undersöka jobbmarknaden inom de områden jag är intresserad av- ser inte så illa ut;) Ska kontakta min LIA- plats ( lärande i arbete) nästa vecka- hoppas verkligen att de säger ja. Idag har vi lagt fram projektförslag som vi ska börja jobba med tom v 46. Jag har blivit projektledare för min projektidé. Det är jag och 3 tjejer i klassen som ska jobba i hop. Känns som ett kanonteam, så jag hoppas verkligen att projektet ska gå att genomföra- är några viktiga saker som måste ordnas först;) Känns så spännande och intressant att få börja med projekt- dags att visa framfötterna;)
Som sagt- borde läsa matte nu....inge kul. Ger flashbacks till "gamla" skoltiden då jag kämpade mig igenom matten- å nu är det dags igen, men har jag valt handel så får jag ju skylla mig själv:) Bara att kämpa på- tack älskling för att du finns;) Anders har verkligen ställt upp för mig- inte alla som har en superbra privat lärare- men massor av tålamod;) Du är toppen!
Nej bara att ta tag i matten- å plugga in redovisningen.........Kram alla!

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon