onsdag 30 september 2009

3 år kvar till 30...

Min nya pärla;)
Med stormande steg har jag nu närmat mig 30 år....3 år kvar f rom nu. Jag vaknade upp i Rättvik efter en relativt jobbig natt ( jag hade av någon anledning stora bekymmer att somna - fullmåne?)- av sång i mobilen kommande från mor och hennes sambo. Måste säga att jag var mkt imponerad av deras skönsång så tidigt på morgonen. Strax efter kom syster "svepandes" över golvet med ett blockljus på ett glasfat och sjöng "ja må du leva"- hon glömde dock bort delar av texten så jag fick hjälpa henne att fylla i;) Jag förstod inte först vad min kära syster gjorde när hon satt sig ner på knä- stirrade på mig och började dra mig i kinder och måttade med fingrarna i ansiktet- "Äh vill bara se hur det ser ut- nja nån rynka är det allt får dra bakåt här...." Tack för den piken syster!!
På bordet stod en superfrukost serverad- ngt jag inte sett på väldigt länge hemma..... Det blev en lugn och trevlig morgon innan tåget gick till Leksand. I Leksand mötte jag upp två av mina projektkollegor på Leksands sporthall- där vi hade dagens "uppdrag". Vi blev klara tidigare än förväntat, så jag tog tåget hem redan vid 11.
Det blev sushi till lunch, framför tv, som jag sedan somnade in framför.
Vid 13.30 mötte jag upp mor, mormor och morfar för en mysig fika;) Vd 15.30 åkte jag och Anna till gymmet- jag fick en jättefin present- en stickat grå poncho som jag tidigare hade suktat efter. Den var mkt varm å go- tack vännen!! Jag var mör efter måndagens träning, så jag körde mest kondition på steppen och löpbandet. Gick riktigt bra på löpbandet.
Väl hemma mötte jag en sambo som såg mycket "filurig" ut...hehe... Han tog in mig i köket/ kontoret som det numera är- bad mig att blunda och när jag fick titta så trodde jag inte att det var sant- jag är så bortskämd! Presenten var en splitterny skrivare med scanner, och kopiator, med lcd skärm- för att man ska kunna se kort som man för över från minneskort och skriver ut- super jätte tack älskling!!!! Vi har båda redan testat den;) Till middag blev det American pizza;)-
Nått åroch kg extra så känner jag mig mycket nöjd med livet och kärleken!!! Tack alla kära för uppvaktningen idag, och allt ni ger mig dagligen med er närvaro och kärlek! Kramar

Fick blommor av mor- vet inte vad dom heter, men vackra är dom. ( Vasen gör dom ej rättvisa)

4 kommentarer:

Cathrine sa...

GRATTIS i efterskott! Lät som du hade en mycket bra dag!! En skrivare, fan, det var inte dåligt! =) Kramar!!!!

Perra Dox sa...

Grattis i efterskott kusin, ha det så bra :)

Perra Dox sa...

och ja, jag vet att jag borde sova, har en konstig dygnsrytm ibland, vaknade och kunde inte somna om direkt.

Therese sa...

grattis i efterskott ( : . vilka fina presenter. vi ses i kväll. kramar.

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon