torsdag 27 augusti 2009

Ännu en vecka.......

Ännu en vecka har gått:)
Jag pratade med två av skolans mentorer iförrgår. Det var så skönt att få tala om mina ideér/tankar och bli tagen på allvar. Jag fick jättebra respons- och det känns som att jag äntligen "kommit rätt". Blev nästan rörd...... känns att jag äntligen kan få den vägledning jag behöver för att kunna fånga in alla mina idéer och göra något konkret av det. Jag har planer för LIAN ( Lärande i arbete- praktik) och framtiden- och jag hoppas verkligen att det går som jag vill. Men en dag i taget;) Det känns iallafall toppen! Jag hade hemmastudier igår. Egentligen hade vi en timme på schemat- mentorträff. Men jag hade en förstående mentor som lät mig vara hemma- för att slippa "onödigt" långt pendlande. Idag på förmiddagen har vi läst "studieteknik" med Gordon. Det var jätte intressant, och kul så jag hade gärna ägnat hela dagen åt det. På em var det genomgång av "First Class" ett studieverktyg på internet som gör att man kan ha kontakt med alla på skolan, oavsett var man är. - Den genomgången kunde jag ha varit utan- kändes väldigt basic. Fick iallafall sluta tidigare:) Så jag hann med 15- tåget och var hemma på en timme ( Fick skjuts av Anders från Blge) :) Väl hemma så väntade Anna och gymmet. Jag fick testa på bänkpress- har gjort det förut. Men idag vågade jag lägga på mer, då jag hade 2 kilar som mian "assistenter";) Var inget maxlyft- men det ska jag försöka mig på framöver. Riktigt kul. Vi gick hem över Bojsen. Handlade med mig grillad kyckling, och åt halva med fetaost och hemmagjord vitlökssås av turkisk youghurt. Mums! Senare myste jag ner mig i soffan framför "Du är vad du äter med fötterna i ett fotbad och en smoothie i handen ( gjord av färska blåbär- tack mor;) Anders har nyss kommit hem från träningen- så jag ska passa på att umgås lite med honom:) Imorgon är det inget i Leksand. Så jag ska passa på att kolla in stan- behöver nya kläder och skor- dyrt- men ett måste...... och självklart blir det studier;) Hoppas er vecka varit bra. Kram

Nu ligger "pärlan" på Blocket.................

1 kommentar:

Marlene sa...

Man behover gnalla av sig lite om man ska orka igenom langa pendlingar... jag pandlar 1 timme enkelresa till skolan har i SF, de gar bra, lyssnar pa musik och kollar in alla knappisar...ojoj man har att gora da menar jag. shiit va knapp manga ar : ) Tack for tipset om sill, ska verkligen fa ihop detta ; )
Kram M

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon