fredag 21 augusti 2009

Äventyret har börjat.......

En vecka avklarad....89 kvar;) Som jag berättat tidigare så har det gått i ett. Har knappt fattat att en hel vecka redan har gått. Resan har börjat- det känns både spännade och skrämmande. Startskottet för projektarbeten, grupparbeten och andra utmaningar har redan gått. Känner mig väldigt laddad och förväntansfull. Känns kul att äntligen få nya utmaningar, kunskaper och träffa nya människor. Så mkt nytt folk som jag lärt känna under dessa dagar hann jag nog knappt med under min tid i gymnasiet..haha. Något som jag fått helt klart för mig är att jag f rom nu har ett heltidsjobb som jag MÅSTE ta med mig hem i 2 år. Känns som att ett stort äventyr väntar- och jag försöker vara så redo jag bara kan. Men jag vet att jag kommer möte både framgång och motgång- precis som i arbetslivet- och som vore mentorer säger ( vi får ej kalla dem lärare)
" Detta är ingen skola, detta är ett träningsläger för arbetslivet" Känns skönt att ha erfarenhet från det "hårda" livet där ute- många som nyss kommit från gymnasiet får nog en å annan chock.... Å jösses vad mkt det finns kvar att lära- man blir aldrig fullärd. Men en sak är säker- jag kommer att lära mig massor!!! - Hur det går med träningen?- Hann med ett pass igår, skulle träna idag, men kände att ett besök till mor var mer prioriterat........ kommer bli kämpigt med fritid framöver, men på något sätt så........planering planering. Känns jätte skönt att ha fullt stöd hemmifrån- Tack älskling du är fantastisk!
Idag har vårat kök omvandlats till min arbetsplats/ kontor/ tankeverkstad- och kommer få vara det i 2 år framåt...även där har jag fullt stöd "självklart ska du ha det"- svarade den one and only när jag frågade om jag inte fick ockupera köket i 2 år...hehe.
WOW vilken utmaning! Mitt mål: Ett utvecklande och roligt jobb!! Spännande spännande........


Studierna har börjat......................

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon