söndag 9 augusti 2009

Veckan som svischat förbi...

"Pokerface"
Ja vad har hänt?.... Som sagt så har veckan gått väldigt fort, har varit något att göra varje dag. Det är först idag som jag har börjat känna lite mer saknad än vanligt efter Anders. "Missförstå mig rätt"...självklart saknar jag honom. Men ibland kan det bli så där xtra mkt. Bara att hålla ut. I tisdags var jag och Anna upp på gymmet på fm och sedan jobbade jag mellan 13.00-18.00 på ZeroZero. På kvällen hade jag och Anna "kräftkalas" på min balkong.


Det var fantastiskt gott och mkt trevligt. Vid kl 1.00 tog jag spikmattan under armen och följde med Anna hem- vi var ju båda gräsänkor. Vi somnade båda två på mattorna- Anna har en egen.
Som tur var så vaknade vi till efter ett tag- kunde ha varit lite kämpigt annars att kliva upp på morgonen;) Vid 12 tiden åkte vi upp till Lugnet där vi simmade i 40 min och sedan låg vi bara och lapade sol. Underbart:) åkte hem vid 17. Jag hade tidigare i veckan blivit bjuden till ett par som jag träffade på rockfestivalen i kilafors, på pokerkväll. Jag är inte alls intresserad av poker, men tänkte att det vore trevligt att se vilka dom är- då vi bara hade träffats några timmar tidigare. Jag varnade dem att jag nyligen hade lärt mig spela vändtia- det var på den nivån jag låg. Haha- jag förlorade på All in.......men man ska inte vara feg...hahaha. Tur det inte handlade om riktiga pengar;) På torsdag var det jobb igen och jag hade boxpass på kvällen.
"Latdag" på Lugnet......
Fredag: Jag joggade/gick runt Tisken+ Kålgår´n på dagen. Gick relativt bra med tanke på värmen. Tog två drickstopp. Vid Tisken så mötte jag en god gammal vän från Högstadiet. Vi möttes upp efter att jag sprungit klart och vi tog en smoothie hemma hos mig, pratade gamla minnen och tittade på kort. Var mycket kul att ses. Bara att höra av dig om du är i stan igen Jonas! På kvällen var det personalmöte på gymmet, och dagen till ära så bjöd dom på middag på Hammars. Det var mkt kul att gå ut, men tyvärr var Hammars en stor besvikelse. Har varit där förr och inte blivit nöjd, och tyvärr så blev det detsamma denna gång.... Några i personalstyrkan trappade av, men vi var några tappra som gick vidare till Rådhusgår´n. Anna kom ner på kvällen och flera bekanta dök upp, så det blev en sen kväll, med många trevliga människor- och starka drycker. Det kändes dagen efter.......... Anna ringde på morgonen, och drog med mig till Roxnäs. Där vi solade och badade. Var jätte skönt, varmt i vattnet. Jag hann inte vara kvar så länge då syster hade bjudit mig till Rättvik på kalas på em. Det firades med tårta och bullar med delar av tjocka släkten:) Bilen gick hem till Falun, där ett bord på Rådhusgården väntade. Anna hade bokat bord vid 20- jag, Ludde, Anna och Järker åt en jättegod middag där. Tyvärr var vi alla lite avslagna från gårdagen så vi gick hem till Järker och satt på balkongen och småpratade in på morgontimmarna. Trevligt- var ensamt hemma.............
Idag sov jag länge, och gjorde sedan ett ryck i garderoben. Flyttade om och tänkte börja rensa, men solen lockade och jag slutade på verandan hos mor i en solstol. Väl hemma tänkte jag ta en promenad, men jag kom inte iväg... det blev en lättare middag- Avokado på rågknäcke med crabsticksröra. Jätte gott- somnade sedan på soffan.... Fick dåligt samvete och gjorde ett ryck och skrev ännu en recension av dessa hundböcker- har tre kvar..... som jag måste läsa för att få Diplom från utbildningen. Ska snart göra natten. Vore bra att komma i säng i någolunda tid idag.
Påväg till jobbet....i nya skjorttunikan;) och skor. ( ska ta bild)




Saknar dig älskling! Go natt!

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon