måndag 24 augusti 2009

Dålig kommunikation.........

Jag har knappt hunnit känna att det har varit helg, fören studierna är igång igen. Märks att jag inte är van med tidiga mornar och studier. Har varit trött i helgen, och idag såg jag mer sovande ut än vaken. Känns fortfarande väldigt kul med utbildningen och jag ser verkligen framemot allt som kommer hända framöver.Så d tidiga mornarna är inget problem. Dock finns det ett annat störningsmoment- pendlingen! Det är helt värdelöst med buss och tåg kommunikationen mellan Leksand och Falun. Faktiskt ingen alls! Idag tog det mig ca 2 timmar att ta mig hem!!! Skulle ta 40 min om jag hade åkt raka vägen hem, över Sågmyra. För att jag ska kunna ta mig till Falun så måste jag först åka över Borlänge. Om jag slutar 17.00 någon dag så är jag inte hemma fören 19.30. Slutar jag 16.00 så är jag hemma tidigast 18.00. Jag tycker att det är helt bedrövligt, att jag måste åka ca 4 timmar om dagen för att kunna studera i Leksand. Satt igår och retade upp mig över detta- och startade då en grupp på Facebook- Vi som vill ha buss mellan Falun- Leksand NU!. Jag hoppas att jag ska få medlemmar, så att ajg på något sätt kan få Leksand/ Falu kommun och Dalatrafik att förstå att detta är ett behov som verkligen behöver tillgodoses.
jag är ju inte den enda som studerar i Leksand. Det finns även de som jobbar- eller som vill åka till Leksand eller Falun för att flanera. Nä skärpning! Det är även en miljöfråga- fler väljer att ta bilen istället för att åka buss. Visst kan jag använda tiden till att studera. Men det är inte alltid jag kan utföra mina uppgifter/ projekt där. Tiden hemma är också väldigt viktig för att orka med att studera på 120%. För det är verkligen 120% som gäller. Tid är dyrbart!

Igår var jag till IKEA, och 2 inredningbutiker med delar av Fam Karls och Ann-Chatrine.
Vi skulle se Falu Bs spela mot Saik vid 17.00, så innan det var dax så passade vi på att kika in shoppingen i Valbo. Hade inte tänkt att spendera ngt- men IKEA är ju IKEA..............
Var första gången jag såg bandy i en inomhushall. Göransson arena i Sandviken är riktigt mäktig.
Det var stor skillnad mot att se en match utomhus- nog för att det har sin charm, men inomhus ger en helt annan känsla. Man kommer "närmare spelet"- GE BS EN HALL!!!!
Resultatet- nja- men bättre kommer det bli;)
Träffade Anna idag. Har saknat henne när hon varit i Grekland, så det var mkt trevligt att ta en långpromenad med henne. Tack vännen!
Nu är det dax att krypa ner. 1½ timmes bussförd väntar imorgon- 6.00 ringer klockan.
Tusen tack till Sandra, min nya vän i Leksand som ställde upp med sitt sällskap och bil i morse! Kram

1 kommentar:

Marlene sa...

Kampa pa!! Det kan bara bli battre!! Tro mig, jag svor over min pendling i 3 ar, 3 timmar om dagen. men nu i efterhand var det vart det!! Kram

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon