onsdag 19 augusti 2009

Allvaret och personliga utvecklingen har börjat!

Svisch! Har det sagt dom senaste dagarna. Igår när jag kom hem så kändes det som att jag varit på campus en hel vecka- men det hade endast gått 2 dagar!! Vi blev direkt inkastade i insparken som har inneburit- tävlingar, massor av nya möten, och massor av information och brainstorming. I måndags hade jag både positiva och negativa tankar när jag kom hem- men i det stora hela så kände jag mig positiv till skolan. Dagen blev lång på måndagen då vi började 13.00 och jag kom hem vid 22.00. Igår var jag hemma i tid, för jag hoppade över kvällsaktiviteten av olika anledningar. Bla så hade jag ont i magen- och samtidigt gnagde samvetet om att det var dax att träna. Väl hemma så lagade jag mat och efter det däckade jag bokstavligen på soffan. Samvetet gnagde fortfarande så jag kämpade mig upp på motioncykeln och cyklade i 40 min+ lite magträning. Anders kom hem strax efter 22. Han hade varit till Sandviken där laget tränar på is. ( Kom igen nu Falun- ge BS och folket en bandyhall!!) Imorse blev det ngt stressigt, så när jag nådde målet dvs skolan så skyndade jag mig in i salen 1 minut över- hela lärarkåren stod samlad och salen var halvfull så jag var säker på att jag kommit rätt. Jag ursäktade mig ( även en till från min klass var lika övertygad), lärarna såg förvånade ut å sa- Nä, gå ut. Jag tänkte fort att jäklar här var d riktigt stränga- Dom började som tur skratta och sa att jag kommit till fel sal............lyckligtvis hittade jag rätt sal fort och kunde börja ett av momenterna i tävlingen med mitt lag YMCA. I måndags em fick vi ett a4 fullt med uppdrag. För varje genomfört uppdrag så får vi poäng- bla skulle nån näcka från centrala Leksand till skolan, fika med en leksing på siljans konditori.....mm.... Vissa av uppdragen har vi klarat;)
Idag fick vi göra lagtröjor och mannekänga för "juryn" som är medelmmar i Kåren. Kan inte säga att jag är överförtjust i denna tävling som ännu ej är slut..........men jag försöker hålla god min.
Iallafall så har denna dag kännts toppen, och jag får bara mer förhoppningar på skolan och ser ljust på framtiden. Jag tror att dessa år kommer ge massor- med tanke på hur mkt vi har hunnit med på 5 timmar då vi haft grupparbeten "Din framtid". Vi har bla genom brainstorming pratat om vad vi vill, och hur vi ska tänka för att nå våra mål- Vi fick även uppgiften att designa en sko genom brainstorming. På ca 30 min hade vi en hel affärsidé och hann presentera idéen- vi var 4 st i varje grupp. ( 7 grupper) Var verkligen häftigt att se hur helt okända människor på väldigt kort tid kunde samarbeta och få fram en realistiskt och smart affärsidé. Som sagt jag har mkt att se fram emot- det känns spännande och skrämmande på samma gång. Vänner har jag redan börjat få, och vi är ett "gäng" som hittade varandra direkt- vi kallar oss för "PRO"- med glimten i ögat. Varför ja det får ni lista ut själva. Imorgon väntar nya utmaningar;)
En annan utmaning framöver kommer bli att hinna med eller rättare sagt ORKA med att träna....ska verkligen försöka, men känns att det kommer att bli tufft i början- har inte fått schema än så jag väntar med spänning. Ännu en utmaning blir att få tid ihop med sambon- han har sitt med jobb å bandyn och jag mitt........knep å knop. Kram alla!


Var på bio i söndags med min älskling- "Sommaren med Göran"- kan jag varmt rekommendera;)

1 kommentar:

Cathrine sa...

Önskar dig all lycka med skolan!! Hoppas att allt går och känns bra! Tycker du är duktig som ens tänker på att träna också, det hade jag nog aldrig pallat! Kramar!!!

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon