lördag 15 augusti 2009

Fortsättning....

Jag tar vid där jag slutade....
Jag gick till Sofia på onsdag kväll som bor i G. herrgården. Jättefint gammalt område i Falun. Hennes hem var jättefint, lantligt inspirerat. På bordet var det uppdukat räkor, bröd och hemmagjort aioli.......helt omöjligt att motstå. Sedan bjöd Sofia på en sommarsider med smak av b la Mango- riktigt uppfriskande. Det blev en trevlig, men relativt tidig kväll, då både jag och Sofia var trötta. Tack Sofia;) På torsdag gjorde jag inte så mkt. Jag joggade runt Tisken, ca 3 km- det var mkt tungt. Kändes som att jag hade gummiben- men jag tog mig runt i ett hyfsat tempo. Jag var jättetrött hela dagen- kände mig nästan ngt ledsen. Fråga mig inte varför......kvinnor!! Jag gick och la mig en stund på kvällen innan boxen. Var helt dimmig när klockan ringde och det var dax att åka upp till Lugnet. Det var det sista planerade passet jag hade. Har inte vågat lova någonting framöver p ga studierna. Passet gick bra, och systrarna Karls kämpade på;) Efter passet blev jag rätt pigg, men det blev det blev en lugn hemmakväll framför tvn. Igår var jag till Anna och blev bjuden på en lätt kyckling/pastasallad innan vi åkte up till Lugnet och tränade i friviktsgymmet. Friviktsgymmet ligger i källaren och har mer frivikten och äldre maskiner, och de skiljer sig en del från maskinerna på Nautilus. Vi hade mest tänkt att "testa runt"- men det blev ett riktigt träningspass- och det kommer bli fler ggr. Av nån anledning så känns det som att det tar mer när jag tränar där. Efter träningen åkte vi hem på varsitt håll och tog en dusch, me på em hamnade jag på Annas balkong i bikini-och läste Lantliv. Medan Anna sprang runt som en yr höna. Hon hade resfeber- Anna och hennes mor åkte till Samos idag- inge avis. För henne blir det semester nästa vecka, och för mig börjar allvaret...............
På kvällen lämnade jag Anna och Ludde ifred- var hemskt sällskapssjuk själv så jag skickade ett sms till Cathrine och kollade vad hon hade för planer. Hennes föräldrar var på besök från Sundsvall- men jag blev överbjuden på vin och Baileys:) Det blev en jätte trevlig och sen kväll. Väl hemma vid ca 3.00 så kunde jag inte sova-kl 5.00 hade jag lovat att ringa Anders för väckning-och då hade jag precis krypit ner. Så jag ringde och väckte honom- och somnade. Har slappat sent in på em idag, varit ner på stan en snabbis och ska snart träna på ett eller annat sätt. Ikväll kommer Anders hem!!!! jippie! Vill bara att tiden ska gå nu. Ha en toppen helg!

2 kommentarer:

Cathrine sa...

Tack själv, var jätte trevligt!!!! Hoppas du och Anders får en mysig kväll ikväll! Kramar!!!

Ollas sa...

Friviktsgymmet TAR med än nautilus maskniner, tro mig. Du bygger upp en stabilitet kring leder och muskler som du inte får via maskinerna! KEEP THAT UP, and you'll get great resaults!

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon