måndag 10 augusti 2009

En dag på stranden att minnas....




( Det var bara vi tappra som trotsade vädret...haha)
Jag provade det mesta för att somna in i natt, men det var näst intill omöjligt. Sov inte många timmar inatt. Och som vanligt drömde jag massor. Så när mobilen plingade till, då jag fått ett sms från Anna- så orkade jag knappt få upp ögonen. Strax därpå kom ett till sms........... Vid 11.30 kröp jag ur soffan ( Det var där jag hamnade inatt) Anna och jag åkte till gymmet- och jag körde igenom kroppen med styrka. Det var väldigt varmt i lokalen, så det var lite tungt idag, men mkt skönt. Solen värmde, fast att vädret inte var det bästa. Så vi bestämde oss efter lite om och men, om vi inte skulle åka ut till Roxnäs och slappa, och bada. Efter en matbit, åkte vi ut. Påväg ut till badplatsen mötte vi folk som var påväg hem. Vi skrattade åt att vädret kanske inte var det bästa. Men vi satt oss i gräset och tog fram kaffet, och den goda ( men illa luktande) osten, med kex. Det tog inte lång stund innan vi satt själva i gräset...vädret ändrades snabbt och regnet kom strax efter att vi satt oss i bilen. Vi hade iallafall tur med vädret i 30 min. Hahaha. Tur att vi kunde skratta åt det- brukar inte vara några problem när vi umgås. Som Anna sa: "Denna dag på "stranden" kommer vi iallafall inte att glömma". Vi åkte och tankade och passade på att titta in på Rusta och Jysk. Väl hemma har jag försökt röja upp lite hemma- går sådär- kommer alltid på ngt nytt att göra, och på någotvis får jag ingenting gjort. Känner mig väldigt trött- känns lockande att gå å sova. Det får gärna börja spöregna och åska igen- sover så skönt då. Kram. ( Annas gamla studentkort fick agera kniv till den goda osten, även kallad "sulan")

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon