måndag 1 juni 2009

Ett andra hem........

Har precis kommit hem från Lugnet. Känns lite som ett andra hem nu;). Anna hämtade mig vid 13, och vi åkte upp och simmade i finvädret. Blev 60 min- skulle gissa på att det blir kring 1,5 km. Resten av dagen har vi legat å solat, läst tidning, druckit kaffe och ätit ölkorv, feta å skinka. Det har varit riktiga kanondagar, dom senaste dagarna. Men i morn ska det tydligen bli sämre igen. Så det känns jätteskönt att jag har tagit vara på dagarna. Iveckan börjar Falu kalaset så då blir det ner och kika på stan. Har tänkt att jag för en gångs skull ska gå ner å se på Rix festival- har bott i stan i flera år. Men aldrig varit ner å sett på artisterna som varit här. Kommer vara skapligt livat där vi bor i år- för tivolit ska ligga ca 50 m från vår lght..........men kul att det händer ngt. På söndag åker Anders igen på jobb- 2 veckor. Men som tur är så blir han iallafall kvar i Sverige, Nynäshamn. Får se om sambon kanske får turen att bli nerbjuden några dagar:)
Jag var hemskt rastlös igår när jag kom hem från Lugnet- försökte få Anders ur soffan men han lessna ur å sa ått mig att sluta tjata. Så jag pös iväg ut till mor och grattade med en chokladask.
På kvällen åt vi räkor och hade en riktigt mysig soffkväll- innan vi somnade så låg vi i sängen och kollade på Youtubeklipp bla på Viszlor- en hundras. Så himla fina- blir helt sjuk.
VILL HA HUND!
Nej nu är det dax för hemmasysslor............
Bilderna är hämtade från Http://www.vovve.net.

1 kommentar:

Gården vid Grumlan sa...

Hejsan tjejen det var ett tag sen. Roligt att läsa att allt är bra med er. Jag har också tagit vara på det vackra vädret och varit ute så mycket som jag har hunnit. Man måste ju även jobba. Sköt om er!

Kram Elin

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon