måndag 29 juni 2009

3,7 km


Åh jag känner mig så nöjd! Kom precis in efter en joggingrunda- 3,7 km på 22 min, UTAN mp3 spelare och det gick jättebra. Så himla kul. Flåset var bra, och jag hade inge ont i vristerna, som jag brukar få. Jag hade svårt att sova inatt p ga av värmen. Så jag låg en stund på spikmattan. I förrgår låg jag även med benen på den, pga av smärtor i fötterna. Det gjorde nog susen. Jag har inte alls varit lika stel i ryggen, och då får jag lättare att andas. Älskar min spikmatta! Den gjorde nog mkt för "flytet" idag. Jag har var urusel att träna på sistone. Har inte heller varit riktigt på topp. I torsdag, var jag riktigt hängig. Kände mig förkyld, och helt energilös. Jag var upp till Lugnet, då Anna var där och simmade. Skulle simma själv, men kände mig helt orkeslös. Skulle ha boxen på kvällen, men ställde in ( med dåligt samvete). Jag hade lovat Anna att vara chaufför efter boxen, då hon skulle på Peace & Love.......jag ställde upp. Jag hade sovit en stund på em och ätit panodil, så jag blev lite piggare mot kvällen. För att inte somna, så ringde jag mor och bjöd in mig på kvällsfika. Påvägen ut ringde mamma- mormors knä hade svällt upp hastigt på kvällen, så hon var påväg till akuten. Jag åkte till mormor och alla tre tog sällskap upp dit. Jag tänkte att jag lika gärna kunde vara där, och vänta tills jag skulle skjutsa igen- " det är ju inte fören 2.30". Tjohej....tiden gick å gick......vid halv 2 åkte vi hem, då fick vi beskedet att vi skulle komma tillbaka imorn- just snyggt. Tur att vi har dålig humor och att vi kunde roa varandra under vänte tiden. Med tanke på att vi satt där i 4 timmar, så gick tiden ändå riktigt fort. I fredags, och lördags jobbade jag på x-cept. Kul att få jobba igen. Söndag bad i Hosjö, och idag åkte jag till Kålgårn på em och solade, och doppade mig;) På hemvägen gick jag in på Ica och köpte vattenmelon. Marlene bor i närheten så jag passade på att kika in. Är hemskt dålig på att höra av mig, så det blev ett spontanbesök- som blev uppskattat- men kort då Marlene skulle iväg. Å det var kanske tur, för jag var super hungrig. Blev rester från igår- Vit fisk med kokos/sambal Olek täcke och sallad med fetaost- mums. Jag skickade ett mess till "bandytjejerna" , om de ville ta en fika på "bryggan". Jag höll på att somna på soffan, så jag blev mkt glad då Cathrine ville följa. Bryggcafét var stängt så vi satt os på Kopparhatten i två timmar- mkt trevligt:) Väl hemma så blev jag så sugen att ut å gå. Är ju äntligen svalt ute. Så då blev det en joggingrunda- nu kan jag somna med ett gott samvete. Förlåt...men jag orkar inte sätta in bilder idag- TÅLAMOD som min far alltid brukar säga till mig. Önskar mig faktiskt en silverring där det står tålamod på- kan vara bra att titta på ibland;) Sov så gott- känns som att det kan bli svårt att sova inatt- så varmt. Kanske ska sova på balkongen?;) Natti natt

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon