måndag 22 juni 2009

Rock n` Roll!!

Vilken helg, vilken konsert, vilka människor!!! Helgen började redan i torsdags. Då jag fick oväntat besök. Efter att jag kom hem från mitt boxpass, så fick jag reda på att besök väntades på kvällen. Så det blev att åka och handla mat, och laga middag och gästerna. Just då kan jag inte säga att jag var särskilt laddad. Men kvällen blev jätte trevlig. Det var Lysse, Jocke, Ida och AP som kom över. Det blev en hel del buzz, och prat. Kvällen blev dock tidig, och vi bestämde oss för att fira midsommar tillsammans. Sagt å gjort. Vid 14.00 tidens på midsommarafton blev det silllunch hemma hos oss. Sällskapet växte med en man då G Ollas kom förbi:) Det blev några partier Buzz- där Lysse gick till final och vann. Festen fortsatte hemma hos Lysse, där det blev grillning på balkongen, kortspel, och wii- spel. Jag kunde ju inte vara sämre, så jag gjorde några boxningsmatcher på wii. Jag var helt genom blöt, gick in helt i matcherna. Riktigt kul, men hemskt frustrerande när "gubben" inte gjorde som jag ville;) Efter en jätte trevlig midsommar var det dax att tacka för oss, då Göteborgsresan väntade på lördagen. Vid 18.00 tiden var vi framme i Mölnlycke. Vi var något trötta, men vännerna som åkt ända från Oviken( Östersund) var i stan, och vi ville mer än gärna in och träffa dem. Det slutade med en helkväll ute. Med grillbuffé, öl/mintuu å annat starkt och ett långt luftgitarrsolo av mig;) Vi hamnade på en pub med AC/DC på storskärm så man kunde ju inte göra annat än att hamna i Rock n`Roll stämning..haha. Dagen efter var vi båda rätt slut............. Det blev en pizza på sena em och sedan åkte vi in till stan. Det var upphåll, men strax innan 18, kom ett jättemoln över Ullevi och himlen öppnade sig. Skyfall! Som tur var så hann vi ta skydd. Men lika fort som det kom, så gick det över- så resten av kvällen var himlen blå. Det blev ett väldans väntade innan AC/DC intog scenen, men det var värt all väntan å onda hälar. 57 000 människor fyllde Ullevi, konserten var mäktig, och Angus Kung! Underbart! Ett minne för livet. Bilder kommer senare!
Nu är vi i Nynäshamn. Anders är här på jobb, och snäll som han är så får jag stanna här nån dag:) Hoppas ni haft en härlig helg! Kram

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon