onsdag 3 juni 2009

Pengamakt sucks


Jag MÅSTE bryta min ovana..........sova/ snooza för länge! Jag blir helt seg i huvudet och kroppen. Tur att jag har Anna;) Hon ringde vid halv elva och var laddad- för träning. Jag fick ett tag på mig, att äta frukost. Fick bli en shake. Vi tränade lite med skivstång, pilatesboll och "lite annat". Blev ett mixpass. Alltid ngt. Hemma blev det gårdagens middag- A-L:s korvstroganoff, smaskens.
Sen låg jag å såg Oprah W, på spikmattan. Tog en dusch, för jag och Anna tänkte ta en fika med hennes syster som kom hem från Oslo. Det blev dock inställd, men jag och min älskling tog oss ner på stan. Satt på Wayne´s, läste tidning och bara var. Sedan blev det lite rundkikning i Falugallerian. Jag hittade en fin tunika/klänning- som jag önskar mig;) Blev inget köp för mig, men Anders shoppade läckra kalsonger;), ett linne å strumpor.
Jag är så nyfiken på hur det blir med utbildningen i höst. Vill så gärna gå den!
Tyvärr blev det mkt mindre jobb än vad jag hade tänkt i sommar....var väl inte riktigt vad jag hade trott. Så nu blir det att ligga på lite xtra för att hitta ngt jobb. Mår faktiskt psykiskt dåligt av att ha så lite pengar- jag hatar verkligen att inte kunna klara mig själv. Hemskt att pengar ska ha så stor makt över ens liv.Att inte kunna bestämma vad jag vill göra, eller köpa. Fruktansvärt frustrerande.But Im still going strong- mkt p ga allt stöd jag får från Anders. Både ekonomiskt och känslomässigt. Men även för att jag själv vägrar att ge upp. Fast det är ofta det känns tungt, å ibland kan jag tycka synd om mig.....men jag kämpar på. Jag har varit med om värre prövningar. Och jag har ju Anders- tillsammans blir man starkare:)Tack älskling för allt!
Så nån som har något jobb åt mig- hör av dig!;) KRAMAR

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon