torsdag 29 oktober 2009

Bandy å blommor

Sängläge, soffläge, sängläge, fixa lite hemma, och kompletteringshandling- så har min dag sett ut i stora drag. Jag har känt mig hängig av å till, igår mådde jag inge vidare och kroppen slutar inte värka. Idag har jag iallafall kontaktat en sjukgymnast som jag hoppas ska hjälpa mig med min rygg...alltid en början. Får se när/ om jag kan få en tid. Skickade ett sms då hon var upptagen under dagen.

I tisdag var det låg humor på hög nivå....haha. Jag började min dag med att springa till buss och tåg. I skolan, vid 10.00 mötte jag upp Emelie och Pernilla för att gå igenom vårat projekt- det är det som är det "hemliga uppdraget" som jag skulle berätta om. Se under "Aktuellt" på länk:http://entreprenorskolan.com/- "Le för lönsamhet". Vid 14.00 var det projektledning- fokus var lika med noll. Det kröp i hela kroppen och jag och Emelie kunde inte låta bli att fnissa som två tonåringar. Det var en lättnad när lektionen var över. Ni har säkert själv varit med om att hamna i detta "fnitterstadie" och vet hur svårt det är att sluta när man vet att man BORDE sluta. Ialla fall så var det härligt att få skratta. Tack Emelie- som du sa: " Solen skulle sluta skina om du slutar".

Igår hade vi butikskommunikation/exponering där vi hade i uppgift att skapa ett skyltfönster. Det är ett av mina favorit ämnen, men jag kunde ändå inte hitta energin hos mig. Jag var tung i huvudet, och desto längre timmarna gick desto sämre humör fick jag. Resultatet blev mycket bra, men det var mycket onödigt om och men innan vi kom i mål- det gjorde även att jag missade tåget hem med 2 minuter- så jag var så där lagomt "go å glad".... Väl hemma så betalade jag räkningar och däckade i säng innan det var dags för bandy. Första matchen på Lugnet för i år, och sista träningsmatchen innan serien börjar på lördag i Kungälv. Igår mötte BS Boltic och vann med härliga 6-2! Härligt att bandyn är igång- kände även att "bandytårna" var redo...eller inte. Verkar som att bandy och frusna tår hör ihop...haha. Var härligt att så många "bandyfruar" slöt upp- ser fram emot säsongen. Imorgon blir det lite studier och ringa min ev LIA ( lärande i arbete)- plats. Hoppas hoppas. Troligen har jag redan ordnat mina andra LIA- plats;)

Hemmafixet idag-
De nya vackra vita cyklamen fick sin plats i vardagsrumfönstret och pelagornerna fick piffa upp badrumsmiljön:

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon