fredag 9 oktober 2009

Go kväll! Nu ska jag ta tag i skrivandet.
Jag lovade att bjuda på veckans bakbild- så här kommer den;)
25 goda "bullar" blev det.
Förra veckan avslutades med en redovisning av min projektgrupp ( en av dem). Det gick mkt bra, och jag kände mig mkt nöjd med vårat arbete. Vi har dock inte riktigt avslutat det ännu, för jag väntar på ett datum för en presentation till vår uppdragsgivare. Men jag hoppas att det ska bli av i veckan, så att vi får avsluta med flaggan i topp. I helgen var Anders i Västerås, och jag var till Anne som bjöd oss "bandyfruar" på nybaktbröd, te å annat gott. Det var Anne som gav mig inspirationen att ta tag i mina baktalanger ( Love mjölpåse+jäst+ vatten= goda bullar).
Gick inge vidare för BS i Västerås, men de var rätt nöjda ändå- och all isträning är ju guld värt;)
Imorgon ska Anders, och resten av laget upp kl 06.00...observera LÖRDAG!, för att åka till Sandviken och träna- jag bugar för dessa spelare- det kan man kalla idrottsmän. Själv tänker jag ta mig en riktig sovmorgon;) På lördagen (förra veckan) var jag till farmor och farfar på fika, och "uppdatering" om våra liv;)- å så fick jag present- tack snälla:) Efter det fick jag mitt ryck å bakade, dammsög, motioncyklade framför tv:n;), och lagade kräftsoppa till middag- då Anders kom hem. När jag försökte få lite beröm av min käre sambo- jag tog upp hur duktigt jag hade varit så fick jag till svar: "det tar sig"- tack för den...
Denna vecka har varit mkt givande med mkt känslor och tankar. Har varit skratt, aha, och tårar- dock "bra" tårar- självrannsakan...och massor av nya kunskaper.
I veckan har vi haft ledarskap, personlig utveckling och föreläsning om "stöld och snatteri"- alla ämnen är lika intressanta, och nyttiga.
Visste du att varje år ligger svinnet på 16 miljarder kronor inom handeln! Det är lika mkt som alla sportfackhandel i Sveriges har i omsättning/ år!
Jag har haft mitt första möte med 2 butikschefer ang mitt arbete- Mystery shop. Det gick mycket bättre än förväntat;) I veckan har jag hunnit med att träna lite ( dock för lite). Har blivit en del kondition och lite styrka- ska försöka få in mer träning. Men jag har helt enkelt inte tid- eller är för lat. Det tar att plugga och jobba med personlig utveckling;) Jag känner att jag har kommit rätt, och fast det har varit och kommer vara mycket och jobbigt i vissa perioder så känns detta som en väldigt bra investering- det känns som att denna utmaning och äventyr kommer ge något bra. Jag känner redan efter 2 månader att utbildningen har gett mycket- och det här är ju bara början!
Igår hade jag även ett givande samtal med en person utanför skolan som ville ha med mig i ett projekt- han blev även väldigt intresserad av en idé som jag har- så jag håller tummarna att det blir ett samarbete framöver. Nu lockar sängen- så vi hörs! Imorgon blir det fotboll med "bandyfruarna"!;) Kram

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon