måndag 26 oktober 2009

Mumsiga hamburgare

Mumsiga hamburgare har vi ätit till middag:

Blanda köttfärs ca 400 g, med ca 1-2 ägg. Blanda i 50 g färskost. (jag använde vitlök philadelphia). Peppra och salta.
Gör 4 biffar, eller flera mindre. Stek.
Värm dinkelbröd "frökusar", med valfri ost i ugnen- ska bara bli varma inte "rostade"...äh det är en smaksak;) Lägg biffen på brödet, toppa med valfria grönsaker och tacosås/ eller dressing och avsluta med locket. Ät å njut:)

Redovisningen är nu avklarad...
Var så där lagomt trött imorse, efter ännu en natt utan ro. Morgonen blev dock stressfri ( kors i taket) Gick upp 6.10, hann med 20 min frukost framför The Voice. Gick ner på stan- tog ut pengar och gick till busshållplatsen nere på stan. Å jag fick lova att vänta på bussen i över 10 min!!! Kors i taket igen. Sandra plockade upp mig i Blge och vi åkte till skolan- där lugnet sedan försvann. Var nervös hela morgonen. Å sen var det min tur- kände mig relativt lugn när jag började men sen tog nerverna över. Jag kände hur pulsen ökade, skakningar i händerna- och jag tappade helt fokus från informationen på pappret som jag hade som stöd.....alla bokstäver gick ihop. Jag klarade det iallafall- och enligt mina snälla klasskamrater så tyckte dom att jag gjorde ett bra jobb. Den som märkte det mest att allt inte var som det skulle var nog jag själv. Blir förvånad över hur min kropp reagerar- jag anser mig inte ha svårt annars att prata inför folk....prestationsångestspöket igen? Var en skön em då jag äntligen kunde slappna av med en STOR chailatte på Wayne´s med Anna. Vi tog en runda i Falangallerian och helt plötsligt började butikerna slå igen ( då Anna fortfarande stod i provhytten) Tiden går fort när man har roligt.
Nu ska jag ta en lång varm skön dusch å sen blir det att krypa ner i sängen;)

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon