tisdag 13 oktober 2009

Teknikens under...yeah right!

Jag såg "rumpan" på bussen och "rumpan" på tåget igår morse....var bara att gilla läget och skälla lite på mig själv. Jag ringde upp min lärare ( jag skämdes rejält)....berättade att jag hade missat tåget- han skrattade. Jag chansade att ringa min klasskamrat som skulle åka från Sala på morgonen- hon svarade nyvaket -Då väntan skulle bli ca 1 timme innan hon kunde ta sig från Sala till Blge, så ringde jag Anders. Jag följde med honom till bilbesiktningen och övertalade honom att ta en kaffe med mig på Max, innan han släppte av mig på dollarstore där jag han ta en snabbis i butiken- och sedan bli hämtad av Hannele- tack vännen;)
Tur i oturen så hade jag kvällen innan läst om ämnet som vi skulle ha på fm, så jag kom direkt in i lektionen. Jag har haft värk i kroppen i ca en vecka nu. Tänkte att lite lättare träning skulle få igång cirkulationen så jag följde med Anna upp på gymmet. Cyklade lätt och körde mage.

I natt har jag sovit väldigt dåligt framförallt p ga värken i ryggen- så jag tog beslutet att vara hemma idag. Var faktiskt inget lätt beslut. Men jag såg det även som en chans att kunna hinna ikapp med studier där datorn inräknas... Min dator strular, och har gjort att jag kommit lite efter med vissa uppgifter. En snäll datakille på skolan hjälpte mig en del med datorn igår- och den har blivit bättre, men tyvärr inte tillräckligt bra. Har hållit på hela em med en powerpoint- men den bara strular- så irriterande. Ska göra några försök till, sen blir det att ligga på spikmattan. Hoppas att den ska lindra värken i ryggen. Vilket underbart väder det är idag- så lockande att gå ut- men studierna först..å rehab;) Ska till skolan imorgon som har ett riktigt spännande ämne på schemat....Hörs senare! Kram

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon