torsdag 5 mars 2009

Vita stränder, go mat, massage- leva det ljuva livet

Ja, det är precis vad vi ska göra om 1½ vecka!!! Så länge som jag har längtat efter att få besöka detta land- Å äntligen är bokningen klar. Krabi- 2 veckor!!!! Det var det "hemliga" samtalet- bokningen till Thailand. Å jag är super lycklig. Häftigast av allt är att jag får besöka detta drömställe med den jag älskar mest. Jag har inte glömt bort mitt fantastiska äventyr och upplevelse jag fick i september, när jag åkte ner till Singapore i 2 veckor för att hälsa på Anders. Den resan ligger mig varmt om hjärtat, och jag är djupt tacksam. Det var en resa som jag aldrig trodde att jag skulle få uppleva. Tack älskling du är fantastisk på alla vis!!!
Nu ska jag få göra ännu en drömresa, som jag drömt om i så många år tillsammans med Anders. Känns helt underbart. Har ägnat kvällen åt att hitta hotell. Ska boka första natten över internet- håller tummarna att det går bra;). Nu blir min stora utmaning att bara vara. Jag är expert på att stressa iväg iallt jag vill göra och se. Nu ska jag försöka att ta det som det kommer, och bara njuta. Å göra mitt allt för att leva i nuet ( Med lite hjälp av Anders;)Åh va jag längtar!!!!!
Idag har jag sovit alldelse för länge. Men ändå fått en del gjort hemma. Mest småplock, men det gör en stor skillnad. Vid 17 åkte jag och Anna upp till gymmet. Jag körde 30 min step och 30 min cross- sen lite biceps. Skönt. Fick även veta att jag ska få utbildning av Mikael, instruktör på gymmet. På måndag, så att jag kan bli sjukvikarie. Känns jätte kul. Hemma blev det Lax med feta/kesocream med ugnsomellett- perfekt när man vill äta nyttigt, gott och snabblagat. Imorgon blir det simning och ev relaxen med Anna. Å på kvällen är det dax för bandykväll hemma hos Marlene med hämtmat. Har en del att se framemot nu. Aldrig fel;)Det börjat bli hemskt långtråkigt att "gå hemma" nu.......så miljöombyten/ trevligt sällskap gör mig gott. Behöver fylla på ny energi. Kram å snart go natt.

3 kommentarer:

Sofija023 sa...

http://www.resdagboken.se/Default.aspx?documentId=3&userId=101171&section=myimagegalleries&journeyId=240366
här finns lite bilder men jag såg att jag inte lagt upp de finaste... men där ser du hotellrummet osv.. Sedan Poda Island, Chicken Island.. är underbara! Om ni ska åka vidare till PhiPhiÖarna måste ni stanna nån timme på Bamboo Island (den absolut finaste stranden jag sett). Sedan Hong Islands en dagstur är härligt.. men vet inte hur länge det var ni skulle vara i krabi ao nang? ses ikväll

Anonym sa...

Lyllo dig!!! Guuu va roligt, skönt och alla andra superlativ ; ) see you!

Anonym sa...

Hærligt!!!!! /Sarah

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon