lördag 21 mars 2009

Resenarssjukan

Gardagen borjade inge vidare for mig....Jag fick magsjuka och darefter rejal vatskebrist.
Vi var kvar i Kho lanta, och tanken var att vi skulle ta oss till Phi phi samma dag. Jag gick och la mig nagra timmar och kande mig battre, sa vi bestamde oss att prova att aka anda. Pavag till taxin holl jag pa att ramla ihop, madde hemskt illa och tappade synen. Jag tog mig till piren, dar baten skulle ga. Jag la mig ner sa fort jag kunde.......Anders fick leda mig till baten, och innan hade han fatt i mig en del vatten. Nar jag val var pa baten sa kom alla vatska upp.....pinsamt infor alla mannsikor. I baten gick det bra nar jag fick ligga ner, men sen var det samma visa igen. Anders och en thailandare fick leda in mig till land. Vi fick lov att stanna da mina ben ej orkade sta. Jag var helt vack. Som tur var fick vi hjalp att hitta ett hotell snabbt som lag ca 100 m fran dar vi var. Val framme pa hotellet sa blev jag mkt battre da jag fick svalka och en dusch. jag lag dock bra manga timmar in pa kvallen. Anders barndomsvan ar pa phi Phi med sin tjej, sa Anders motte upp dem, och sedan hamtade han mig och drog med mig ut. Det var jattetrevligt att traffa dem, och kolla pa en fireshow pa stranden. Tyvarr var jag inte helt pigg, sa jag tackade lite tidigare, medan Anders och dom fortsatte att kolla in nattlivet. Idag mar jag mycket battre, och vi har kollat in stan lite....vet inte vad som hander harnast, men det ar val det som ar sa skont....jag lever for dagen:) Phi Phi ar jattefint, och alla ar vanliga. Basta stallet hittils. har blir vi kvar ett tag....har bokat hotell till pa ti. Kram Alla!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att du känner dig bättre!! Hoppas du slipper mer sånt! Blir så avundsjuk på er, åh, vad underbart att åka! Krya på dig! Kramar!

Anonym sa...

Hoppas du mår bättre nu. Tänker på er! Vill också vara där och njuta av värmen.

Många kramar Therese

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon