tisdag 10 mars 2009

"Följer med strömmen"


Att så "lite" kan betyda så oerhört mycket. Jag vet inte vad detta kommer leda till, några timmar i månaden, ingenting eller kanske en tjänst i det långa loppet? Jag gick med lätta steg från nautilus med ett stort leende på läpparna. Känns så skönt att fått in en fot i arbetslivet, att få känna ett enormt förtroende från min chef, och medarbetare. Känns som att pusselbiten som föll bort när jag blev arbetslös, börjar komma på plats- och att även andra delar som jag saknade på mitt förra jobb börjar komma på plats. Det var bara andra dagen på nautilus, där jag idag fick följa med instruktörerna när det hade introduktion med nya kunder. Men det har redan gjort så mycket för självförtroendet- när man blir arbetslös så är det lätt att man kommer in i ett negativt tänkande om sig själv- och oron att "inte vara/ bli något" kan göra den friskaste människa "galen". Att personalen på nautilus tror på mig, att de har gett mig denna chans, och alla snälla ord har gett mig tron på mig själv tillbaka. Jag vet att jag kan "bli något", men det har inte alltid varit lätt att se ljust på framtiden- nu har jag fått ny glöd, och längtar efter vad som kommer härnäst. Jag hoppas verkligen att det kan "bli något" med nautilus. Känns som att jag skulle/kommer trivas bra där. Allt har verkligen en mening;) För någon månad sedan pratade jag om att jag tänkte läsa en instruktör utb....nu är jag snart timvikarie på Nautilus! Livet är bra lustigt- och spännande. Mitt stora problem är att jag planerar för mycket- bättre att följa med strömmen- ibland forssar det av bara farten och det är svårt att hänga med, det blir bara för mycket, men så en dag flyter man bara med..............å allting ordnar sig. Ha nu fick jag väl till det
, men det är väl så det är............? Nu lockar sängen......natta

5 kommentarer:

Anna sa...

Känner igen känslan att längta. Om prick 3 veckor är jag i Egypten och jag har längtat länge och väl efter det jag oxå! =)
Men jag tar och lägger till dig så hänger jag kanske med om det händer något nytt. =)
Grattis förresten till jobbet!

Anonym sa...

Så glad för din skull Anna-Lena.
Vi ses ikväll ; ).

Många kramar Therese

Anonym sa...

Guud va roligt för dig!!
Nu kommer pusselbitar bara ramla över dig ska du se : ) Kram M

Sofija023 sa...

Gu så roligt verkligen!!! Jättespännande! Ses ikväll!

Gården vid Grumlan sa...

Grattis...håller tummarna för att allt ska gå vägen. Gratta även Anders för BS framgångar . Är så glad för er skull. Toppenmysigt med en tripp till värmen. Är inte alls avundsjuk. =) Själv har jag bokat biljetter till mera snö. Hem till Kalix över påsk. Inte dåligt det heller. Har ju inte varit hemma sen vi flyttade från Falun så nu är det snart dags att äntligen komma hem igen.

KRAM KRAM

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon