lördag 7 mars 2009

Krigare från Falun! GRATTIS!!!!

Ja, glädjeruset sitter i än idag, och kommer troligen sitta kvar bra länge till.
Har sån hemskt ånger för att jag inte följde med ner.........men gjort är gjort.
Men det var nog mäktigt att ta emot dem på Lugnet med uppåt 70 eller fler supportrar och "Falu BS hjärtan". Vid 00.00 gled poliseskorten in vid bandyarenan med BS, SEGRARNA!!!KRIGARNA, HJÄRTANA! Dom togs emot av glädjetjut, sång och dans;) Mäktigt! En liten tår tog sig ner för kinden när jag fick krama om Anders, och gratulera. Å hjärtat slog volter när hela laget fick gå ut på den "punkt" belystaplanen, och stå i ljuset och få sitt namn uppropat.
Ja vad säger man: Världsklass!!!! Älskade BS! Ni är så värda detta!!! Kämpa på lika hårt imorgon. Då är jag där...och då kommer jag höras.!!!!

Mottagning vid Bandyarenan, Lugnet.

Em började i simhallen tillsammans med Anna. Vi simmade 45 min. Under tiden fick vi underhållning av två indier, med flytdynor.....som ja, ja vet inte försökte crawla.......men det såg mer ut som att d var i nöd....gick inte att hålla sig för skratt. Då dom tog några simtag, eller plasktag....vet verkligen inte vad man ska kalla det. Efter nån minut i vattnet satt dom sig på kanten, med dynan runt midjan, såg ut som att dom gjort värsta loppet, å drack energidryck. Å så samma visa igen.....hahaha. Tips till dom: Lär er simma, innan ni ger er på crawling. Efteråt satt/ la vi oss i bastun å bara slappnade av. Väl hemma bytte jag om, tog det lite lungt och hämtade sedan Therese för att åka hem till Marlene. Där vi sedan hade bandykväll med: Sofia, och Cathrine. Vi beställde mat på Tzatsiki, och följde matchen på nätet, genom liveuppdatering.

När slutsignalen hade gått och BS hade vunnit med 7-2 mot Tillberga......var vi lyckliga, men ovanligt lungna. Jag blev själv lite förvånad över mitt lungn. Men helt ärligt var jag säker på att d skulle vinna...............å jag tror inte riktigt att jag hade fattat att de verkligen var klara! Vi firade med glass, bananer och chokladsås;) Tack Marlene. Sedan blev det snabba ryck mot kvällningen. Jag fick agera taxi och plocka upp fans i Hosjö, och sedan plocka upp tjejerna som varit hem och piffat till sig, å Anna:) Sedan var det raka vägen upp till Lugnet där stämningen redan var på topp. Vi väntade nog alla med ett pirr i magen. Å så kom de äntligen, med blå lysen som visade vägen in mot sjungande fans/ bandyfruar. Så satan i gatan skönt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det är fortfarande sååå underbart att dom klarade sig till elitserien! Förstår det inte riktigt fortfarande! =) Hoppas du har haft en bra dag idag! Kramar!!!

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon