måndag 8 februari 2010

Weekend i Sälen



Jag somnade ovaggad igår. Måste ha varit p ga fjällsluften;)
Jag har haft en toppen helg i Sälen- tillsammans med Anna, Ludde och Anders.
Vi kom upp vid halv åtta på fredagen, och det tog inte lång tid innan vi hade tagit på oss myskläderna, tänt brasan och boat in oss i soffan med utsikt mot Tandådalens slalombacke.
Till middag blev det grekisk paj, grillad kyckling, sallad och vin. En riktigt skön start på helgen.
Lördagen började med en rejäl fjällfrukost inför dagens aktiviteter. Anders och Ludde började dagen med att skotta ½ m snö från taket medan jag och Anna tog en stärkande promenad i solen till Hundfjället. Där vi sedan mötte upp männen, och badade och bubblade.
På em grillade vi korv i brasan, klädde upp oss och gjorde oss klara för en finmiddag på Tandådalens wärdshus. Vi blev kvar några timmar in på natten- och jag och Anna rockade loss till bandet. Dansen fortsatte hemma, efter att vi ätit en lyxig ostbricka- natten blev sen, men så lyckad;) Söndagen bjöd på en strålande sol- och vi hade ingen större lust att packa för hemfärd. Men vardagen väntade så det vara bara att göra sig klar och åka neråt.
Tack kära vänner för en underbar weekend! Bilder kommer;)
Idag har jag varit på Lidéns på morgonen, och nu sitter jag på Anders jobb.
Jag har varit hit för att hjälpa dem att ge kontorskuren ett lyft;)
Jag fick äran att välja tyg, och det duktiga sydamerna på Lidéns
ordnade 3 snygga längder som nu sitter på plats.Vad lite tyg kan göra skillnad.
Ikväll blir det träning- vad jag har längtat;)

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon