måndag 15 februari 2010

Härlig helg

( Morgonpigg?- i väntan på att gå ut på isen;)
Helgen har varit jättemysig och jag har blivit av med mitt dåliga samvete som har hängt som ett svart moln ( eller dammråttor...)- Städning av hemmet;) Länge har jag gått och svurit över vårat hem. Dagarna har gått- men inget har blivit gjort. Men i Lördags gjorde vi ett jätteryck och lägenheten var som ny- med nya gardiner i fönstrerna och skurade golv- Härligt! Anders ville äta Sushi till lunch- och jag fick lov att kolla tempen på honom för att se om det inte hade slagit runt. Det hör inte till vanligheterna att han har sushi som förslag. Nån minut senare så- " Jo, så tänkte jag- ska vi gå ut å äta imorn eller kanske idag? Det är ju alla hjärtansdag" Jag trodde att hakan skulle slå i bordet- jag började skratta ( Shyst ja) - Nu trodde jag allvarlig att han hade slagit i huvudet...
1 timme tidigare stod jag med skurmoppen i högsta hugg och tänkte för mig själv att jag inte skulle lägga nå krut på alla hjärtans dag. Jag har alltid tidigare tyckt att denna dag skulle vara lite speciell. Men tänkte på hur bortskämd jag är året om- och på vad Anders sagt tidigare-
Äh det är överskattat- bättre att vara spontan året om.
Jag hade därför inte tänkt göra något särskilt. Men nu stod jag där som ett fån.
På em låg vi i soffan och kollade på 1780 kort som jag hade lagt in på ett USB-minne. Vi gjorde oss sedan klara för middag- som blev 4 rätters på Resturang Trotzgatan. Riktigt mysigt;)
Tack älskling!!!
Söndagen blev en skön dag på Runn. Falu Bs jobbade när Runn 3x3 gick av stapeln- tävling på långfärdsskridskor. Jag var inte särskilt motiverad vi halv åtta tiden på morgonen- men det blev en kanondag. På em blev det grillad kyckling med mozzarellasallad- sedan tackade jag för mig och knoppade in på soffan till 20.00. Då fick jag ett ryck och bakade dinkelsemlor, och gjorde i ordning ett fotbubbelbad till Anders.Ni som följt mig ett tag vet att jag har en svaghet att trixa med recept.Det gjorde jag även igår- å det blev platta semlor...haha. Men goda blev dom.
Efter jobbet idag vid 19.00 satt jag igång att baka nya Dinkelsemlor och gjorde köttfärsbiffar på den sista älgfärsen. Så huslig;) Anna kom förbi och vi fick njuta av lyckade semlor denna gång.
Jag ska lägga in receptet imorgon, och bjuda på bilder på mina fynd från Dollarstore.
Som jag hittade förra veckan- om det inte blir allt försent för imorn ska jag på box.
Ge mig styrka- har inte tränat på ca 3 veckor!
Nu är det sängdags.
Kram

1 kommentar:

Cathrine sa...

Vi ska till Jandía. =) Har varit på Fuertuventura en gång tidigare, men minns inte vart jag var då, hehe. Hoppas allt är bra. Kramar!

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon