torsdag 18 februari 2010

"Pillesnas i vas"

Mitt ekorrhjärta fick sig en rejäl adrenalinkick idag!
Är det något jag går igång på så är det inredning och att
"göra fynd"- Det är lite av en hobby...
Idag blev det en kombination av detta och jag trodde jag hade hamnat i paradiset.
Lidéns Möbler hade storstädning ( grovstädning) . Gamla, udda, utgående möbler som inte kunde säljas i butik skulle bort.Allt som rensades ut skulle till tippen- själv höll jag på att få hjärtsnörp. Ekorren i mig i kombination med mitt brinnande intresse för inredning + miljötänk, kunde inte låta dessa ting gå i graven -
Jag är djupt tacksam för att jag får "väcka liv" i dem igen.
Inte nog med att jag fick djupdyka i skattkammaren så skänkte även Lidéns utställning/ butiks inredning till Entreprenörskolan i Leksand . Som kommer att komma till stor användning
för entreprenörerna på skolan.

TUSEN TACK!!!

På lördag ska jag och Anders hämta dem i Säter och sedan får vår
lght agera förråd en tid framöver. Mina skatter kommer att bli mitt stora projekt utanför skolan och det kunde inte komma mer lägligt. Anders ska ut i stora vida världen igen nästa vecka- närmare bestämt till Marocko i minst en månad.
Då kan jag ägna all dötid till att måla och fixa mina nya pärlor-
så att tiden går fort.
(Som blir över utanför skolan- dvs säga inte mkt,
men nån timme ska jag klämma in;)
Jag är en av världens lyckligaste idag- Ekorrshjärtat myser,)
Jag gick och drömde mig bort lite på Åhlens efter jobbet...
och fick då se- långt ner i en urplockad låda några lampupphägningar med röda och svarta sladdar...
TILL HALVA PRISET!
Jag som har haft dessa "sladdar" i mina tankar en längre tid kunde inte motstå.
Så nu är jag ägare av 2 röda och en svart lampupphägning.
En har fått en proviosorisk plats i hallen tills jag får tid att ge den en
plats i mitt framtida lampprojekt;)

BJÖRN FERRY-
jag tror han har blivit lite av en idol.
Jag är inte särskilt intresserad av skidor, däremot är jag intresserad av denna man.
( Förstå mig rätt...)Humor med glimten i ögat och som är sig själv ända ut i fingertopparna.
Såg Babben intervjua Ferry idag och man kan ju inte göra annat än älska honom.
När Babben visade upp hans designådra
( haha...där fick ja till det;)-

"PILLESNAS I VAS"

Ännu en sak som står på min önskelista-
Design med en rejäl portion humor.Heidi ( Armbryterskan från Ensamheten)
har hjälpt Ferry att designa sin "Pillesnas i vas"
som tidigare hade varit ett uttryck.
Nu finns den att köpa på heidiandersson.com, som även har andra "kul att ha saker" i webshoppen. Bl a nakenbilder på Ferry;)
(Bilderna kommer från heidiandersson.com)

Nu har tiden dragit iväg igen så jag kommer inte lägga in mina Dollarstorefynd-
En gammal saga säger, som far läste när jag var liten-
"Bussen kommer när den kommer"
Tålamod mina vänner;)
Klicka på bilderna för att bli länkad till webshopen eller HÄR!

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon