lördag 20 februari 2010

Fyndmånad


Igår gjorde jag min sista dag på Lidéns Möbler.
Det har varit sex mycket bra veckor och jag har trivts jättebra med mina arbetskamrater.
Lite tråkigt var det att sluta, men samtidigt känns det kul att
utbildningen går framåt;) På måndag är det studier igen.
När jag hade tackat för mig kom chefen med ett paket.
Jag tog faktiskt lite generat emot, då jag redan känner att jag har fått så mycket att dem.
Jag väntade med att öppna och åkte upp till Lugnet där BS gjorde sin sista match för denna säsong. Det såg mycket bra ut den första timmen- men icke. Efter matchen blev det grekisk mat och jag öppnade min present med spänning.


Presenten innehöll två handdukar, varav en bad från LEXINGTON!!

Idag blev det en heldag på vägarna. Vi var först till Blge för att hämta en större pickup som vi åkte med till Säter. Där hämtade vi mina "fynd" och åkte hem för att lasta av. Tillbaka till Blge med bilen och medans Anders gjorde ren sin bil så tog jag mig en titt på Dollarstore;) Det blev inget pynt denna gång men bla lite hygienartiklar och jag gjorde ett kanonfynd. Häromdagen köpte jag ett jättegott te från friggs- ekologiskt med lakristrot och pepparmynta. I butik kostade teet ca 25:-. På Dollar kostade dom 2 för 10:-! Så nu har jag laddad på telagret;)


Det blev en sen lunch på MAX och handling på ICA Maxi i Borlänge. Jag hade hoppats att träffa nån gammal arbetskamrat, men kände inte igen en enda. Självklart hamnade jag i fyndhörnan och jag fick med mig 3 stenhjärtan och två krukor hem utöver maten som vi var där för;) Summa: 85:-.

Här kommer bilderna som ni har väntat på;)-

  • 2 st Dalahästar
  • 3 st hjärtskålar
  • 2 st gråa ( linimitation) lampskärmar
  • Litet anteckningsblock
  • 1 st vit skål
  • 2 st krukor
  • 3 st hjärtan
  • + en gammal fyverkerilåda som Ludde grävde fram ur snön i Sälen.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon