onsdag 17 februari 2010

Han slutar aldrig att överraska

Avocadosoppa med räkor


Jag tror aldrig att Anders kommer att sluta att överraska....
Efter jobbet idag var det Anders som stod för inhandling och lagning av middagen.
Jag var hemma lite tidigare än vanligt- så jag passade på att kolla in Falan gallerian medan Anders gjorde klar middagen. Jag försökte känna igen maten på doften när jag klev in genom dörren- men doften var ny.I köket stod kocken med ett leende på läpparna. När jag såg vad som bjöds till middag så såg vi nog lika överraskade ut. Jag för att jag var glatt överraskad
( å tappade talan för en stund) och imponerad och Anders för att han hade fått ihop middagen. Enda direktivet jag gav vid inhandlingen var att jag ville ha ett GI-recept. Sagt och gjort.
Anders hade hittat receptet på Tastline och gjort soppan från scratch... Jag var inte förvånad över att han lagat mat utan att han verkligen hade letat upp ett sopprecept- var så otippat. Han kunde ju lika gärna ha köpt en refillförpackning från Kelda.

Som jag sagt tidigare- det är riktigt vardagslyx att få maten lagad. ( Dessutom av en snygg kock om jag själv får säga det;) Jag blev mätt och belåten. Klicka på bilden för recept. Anna kom förbi på kaffe och såg på störtloppet med oss- fy fasen vilken krasch Anja! Ett under att hon står på benen. Det sjuka var att strax innan hon föll så tänkte jag att nu kraschar hon... Min tankar går till Anja, så nära en medalj- men vi får vara glada som sagt att hon är på benen. Nästan 60 m innan hon dunkade i backen! Fy fasen!

Snart har mina sex veckor gått. Två dagar kvar på Lian- kan inte fatta var dagarna tar vägen. Känns tråkigt. Trivs väldigt bra, och det finns mycket mer att lära sig. Det ska dock bli kul att komma tillbaka till skolan och vännerna. Kommer bli flera veckors intensiva studier nu innan det är dags för nästa lia...Var ska jag lägga den?!

Tiden går så snabbt... Härligt och lite skrämmande på samma gång.
Go natt;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej sötis!
Mysigt att läsa din blogg, det var ett tag sedan, har inte hunnit. vad goda semlorna såg ut!
Ska du på bandyn imorgon?
Massor av kramar Anna M

Cathrine sa...

Vilken man du har, haha! Jag är riktigt imponerad! Var soppan god? Alltså inte för att Anders hade gjort den utan var receptet gott? Hahaha! Hoppas du får en bra sista dag på lian imorgon. Kramar!

Saknar- Jacken min älskade hund.

Saknar- Jacken min älskade hund.

TÄNKVÄRT:

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd, och utan tvekan den mest betydelsefulla
/ Platon